ساماندهی صندوق‌های جمع آوری زکات با عنوان شورای زکات استان قزوین

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: در روز عید سعید فطر صندوق‌های کمیته امداد، بهزیستی و مؤسسات خیریه با عنوان شورای زکات استان در پایگاه‌های مربوطه مستقر می‌شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مریم بیدخام مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: به منظور یکپارچگی و جلوگیری از تعدد در روز عید فطر همه صندوق‌ها مربوط به کمیته امداد، بهزیستی و مؤسسات خیریه به صورت متحد الشکل با آرم شورای زکات و لوگوی دستگاه یا موسسه خیریه ذیربط در پایگاه‌های مربوطه مستقر خواهند شد.

بیدخام افزود: پلیس امنیت عمومی استان با عوامل ناشناس به خصوص صندوق‌های فاقد نشانه و مشخصات تعیین شده که اقدام به جمع آوری زکات فطره کنند، برخورد می‌کند و شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف با شماره ۲۱۸۲۵۰۵۷ تماس بگیرند.

به گفته این مسؤول، تمامی صندوق‌های زکات فطره قبل از استقرار در پایگاه‌های مجاز، پلمب شده و پس از مهلت جمع آوری زکات در حضور نمایندگان کمیته امداد، بهزیستی و موسسات خیریه شمارش و صورتجلسه خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خاطرنشان کرد: مبالغ جمع‌آوری شده زکات در مساجد استان، توسط هیات امنای مساجد و تحت نظارت امام جماعت در اسرع وقت بین نیازمندان آن منطقه توزیع خواهد شد.

او با اشاره به روش‌های پرداخت زکات فطره به صورت غیر حضوری اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پیشگیرانه بیماری کرونا، شهروندان می‌توانند زکات فطریه خود را از طریق شماره حساب اعلامی از سوی شورای زکات استان و به روش الکترونیکی پرداخت کنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: تشکل‌های خیریه دارای پروانه فعالیت معتبر در صورت ارائه گزارش عملکرد سال ۹۸ و درخواست جمع آوری زکات، از طریق استانداری به شورای زکات معرفی می‌شوند.

او افزود: در جلسه کارگروه شش موسسه واجد شرایط مذکور به اسامی، مؤسسه خیریه آبشار عاطفه‌ها، انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران، کانون خیریه حمایت از بیماران کلیوی امام سجاد (ع)، موسسه خیریه مرحوم آیت اله باریک بین، مؤسسه خیریه راه فرشتگان آسمانی و مؤسسه خیریه جوانمردان عترت جهت صدور مجوز جمع آوری زکات فطره معرفی شدند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار