به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، اگر اهل ساری باشید و برای رفتن به آرامگاه شهر، مسیر ملامجدالدین را انتخاب کنید نرسیده به آرامگاه چشمتان به یک بیلبورد تبلیغاتی ترسناک میخورد با تصویر هیولایی که از قاب چند متری در حال بیرون آمدن است و شما پس از اینکه کمی ترسیدید و تعجب کردید شاید این پرسش را پیش خود مطرح کنید که طراح این بیلبورد چه ایدهای در سر داشته که از این تصویر ترسناک برای تشویق کودکان و نوجوانان برای محصول خود استفاده کرده است.
در فیلمی که یکی از شهروندان ساری ارسال کرده است کودکی در خودرو از عبارت " بابا این هیولا است" ؟ استفاده میکند که شاید بتوان رگههایی از تعجب و ترس همزمان را در آن دید.
بیلبوردهای تبلیغاتی از جمله ابزارهای رونق کسب و کار در فضای شهری هستند به شرط آنکه محتوای مناسب داشته باشند و در مکانی مناسب هم نصب شوند اما داستان این بیلبورد تبلیغاتی که تاثیری منفی بر ذهن مخاطب می گذارد چیست؟
احمد عطاریه رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ساری در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه این بیلبورد را دیدم و خودم نیز منتقد برخی از این بیلبوردهای تبلیغاتی هستم، گفت: وضعیت فعلی برخی تبلیغات محیطی به دلیل ایجاد آلودگی بصری به نظارت بیشتری نیاز دارد.
او افزود: بر اساس قانون، شهرداریها تبلیغات محیطی را به سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری محول و این سازمان نیز بیلبوردهای شهری را در قالب مزایده به شرکتهای خصوصی و کانون های تبلیغاتی واگذار میکند.
بررسیها ما را به سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری ساری میرساند پس از تماسهای مکرر با کارشناسان حقوقی و قراردادها و ... بالاخره مشخص میشود که سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری نقشی در تعیین و درج محتواهای تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر ندارد و تایید و نظارت آنها بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
میگویند بر اساس قانون هر فرد حقوقی یا حقیق در خصوص محتوایِ تبلیغاتیِ بیلبوردها انتقادی دارد باید به فرهنگ و ارشاد مراجعه کند.
بیشتر بخوانید: آسمان مازندران در تسخیر بنرها و تابلوها
داستان هیولای آهنی را از مهمترین معاونت دستگاه فرهنگ، هنر و رسانه استان پیگیری میکنم معصومه فرجی معاون فرهنگی و رسانهای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، میگوید: در آن بیلبورد تبلیغاتی ، یک هیولا از زبالهها و مواد دور ریز جان میگیرد و می خواهد به مخاطب این پیام را بدهد که زبالهها آرام آرام تبدیل به یک هیولا شده و زمین را نابود میکنند.
او با بیان اینکه کانون تبلیغاتی مجری این طرح، طرح کامل نشدهای را در برخی نقاط نصب کرده بود، افزود: طرحی که کانون تبلیغاتی مجوز آن را از فرهنگ و ارشاد گرفته بود شبیه، اما فراتر از این طرح نصب شده بود به همین دلیل مراتب اعتراض خود را به این کانون اعلام و حتی در برخی نقاط شهری از جمله میدان ساعت این بیلبورد تبلیغاتی جمع آوری شد.
فرجی ادامه داد: مقرر شد این کانون تبلیغاتی طرح جایگزینی برای این تبیلغات تهیه کند.
معاون فرهنگی و رسانهای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در خصوص نحوه نظارت بر فعالیت این شرکت های تبلیغاتی گفت: برخی کانونهای تبلیغاتی مجوز برای یک طرح دریافت میکنند، اما گاهی طرح نهایی و نصب شده با طرح اولیه سنخیت ندارد که گروههای بازرسی این اداره کل با آنها برخورد می کنند و تابلوی تبلیغاتی نیز جمع آوری میشود.
انتهای پیام/ م
دیگه در این مورد از والدین شون الگو برداری نکنن
والا اون چیزی ک والدین ب فرزندان شون یاد نمیدن ( الخصوص تو دوره بدو تولد تولد تا 8 سالگی ک دوره حساس و ماندگار آموزش پذیری هس) فقط حمایت از محیط زیست نیس خیلی موارد دیگه رو یاد نمیدن