نحوه حضور دانشجویان در کلاس‌های درس و سلف سرویس‌ها از جمله دغدغه‌های دانشگاهیان است که در این گزارش به جزئیات آن پرداخته شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با شیوع ویروس کرونا در کشور در یک ماهه پایانی سال تمام دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برای جلوگیری از شیوع ویروس تعطیل شدند و آموزش در دانشگاه‌ به صورت مجازی و الکترونیک پیش رفت و همچنان ادامه دارد. ۲۷ اردیبهشت‌ ماه بود که رئیس جمهور خبر بازگشایی تمام دانشگاه‌ها را به جز دانشگاه‌های علوم پزشکی که شرایط خاصی داشته و تقریبا فعال هستند، اعلام کرد.

تاکید رئیس جمهور در بازگشایی فعلی دانشگاه‌ها تنها بر فعالیت کارگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها، برگزاری امتحانات و موارد ضروری بوده و سایر فعالیت‌های دانشگاه‌ی به تدریج انجام خواهد شد.

پس از اعلام خبر بازگشایی، رایزنی‌ها در خصوص نحوه شروع فعالیت دانشگاه‌ها، کلاس‌های درسی، برگزاری امتحانات، نحوه حضور در خوابگاه‌ها و فعالیت سلف سرویس‌ها آغاز شد.  تمامی دانشگاه‌ها شیوه این فعالیت‌ها را منوط به اعلام تصمیم ستاد مقابله با کرونا دانستند.

علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم نیز به خبرنگار حوزه دانشگاهی در این باره گفت: پیشنهادات خود برای نحوه بازگشایی دانشگاه‌ها، خوابگاه‌ها و رعایت مسائل بهداشتی را به وزارت بهداشت ارسال کردیم و این وزارت پس از بررسی کارشناسی، دستور العمل را ابلاغ کرد. در این ابلاغیه نحوه فعالیت خوابگاه‌ها، فعالیت‌های ورزشی، تجمعات و غیره بیان شده است.

دانشجویان، اساتید و پرسنل در سامانه خود اظهاری ثبت نام کنند

یک نگرانی در این زمینه ورود افراد مبتلا به ویروس کرونا و عدم تشخیص به موقع آنهاست که بر مبنای این ابلاغیه تمامی افراد اعم از اساتید، دانشجویان و پرسنل باید در سامانه خود اظهاری وزارت بهداشت (salamat.gov.ir) ثبت نام کرده و در صورتی که علائم بیماری را نداشتند فرم مربوط را پرینت گرفته و پس از امضا، فرم را به مدیر آموزش یا مسئول دانشکده تحویل دهند.

همچنین در این پروتکل آمده است: از ورود کارکنان خدمات فنی مبتلا به کووید۱۹ و یا افراد دارای علائم تب، سرفه، تنگی نفس و سرماخوردگی و نیز افراد مشکوک (در تماس نزدیک با فرد مبتلا) به محل کار ممانعت شود.

انجام کلیه فعالیت‌های ورزشی و جانبی تا اطلاع ثانوی در دانشگاه‌ها ممنوع است

 بر مبنای ابلاغیه ستاد ملی کرونا باید حتی‌الامکان مواجهه چهره به چهره افراد کاهش یافته و سعی شود از تلفن، شبکه‌های اجتماعی و ویدئوکنفرانس برای برگزاری جلسات حتی برای کارکنانی که در یک ساختمان هستند، استفاده شود.


بیشتر بخوانید: آخرین جزئیات امتحانات پایان ترم و بازگشایی دانشگاه‌ها از ۱۷ خرداد


یافته‌های جدید نشان داده است که در صورت آلوده بودن محیط و یا حضور فرد مبتلا به ویروس در یک محیط استفاده از کولر و تهویه باعث پخش ویروس در هوا می‌شود بنابراین طبق دستورالعمل ستاد ملی کرونا استفاده از سیستم تهویه و باز گذاشتن پنجره‌ها ضروری است.

تعداد زیاد دانشجویان و تجمع در محل‌هایی از دانشگاه مثل اتاق کپی و رایانه یکی از دغدغه‌ها درباره بازگشایی دانشگاه‌هاست که طبق این ابلاغیه افراد باید از تماس با یکدیگر مانند دست دادن و روبوسی اجتناب کنند و از تجمع در محوطه لابی، آبدارخانه، اتاق کپی و اتاق رایانه پرهیز شود. در صورتی که مواجهه چهره به چهره ناگزیر باشد باید فاصله یک تا دو متر و حداقل زمان ممکن رعایت شود.

گزارش تاپ// نحوه حضور دانشجویان در کلاس های درس و سلف سرویس ها/فاصله بین میز و صندلی کلاس‌های درس یک تا دو متر

 فاصله بین میز و صندلی کلاس‌های درس یک تا دو متر باشد

تردد و استفاده از وسایلی مثل اتوبوس و تاکسی نیز در مدت شیوع کرونا توصیه نشده است و برای رفع این نگرانی و جلوگیری از شیوع ویروس در دانشگاه‌ها نکاتی ذکر شده است از جمله اینکه در صورت استفاده از سرویس ایاب و ذهاب رعایت فاصله یک تا دو متری ضروری است (حداکثر سه نفر در یک خودرو سواری متشکل از یک نفر راننده و دو نفر مسافر در صندلی عقب) همچنین فاصله بین میز و صندلی کلاس‌های درس نیز باید یک تا دو متر باشد و ضروری است کلیه کلاس‌های فوق برنامه اعم از پخش فیلم، تئاتر و مسابقات ورزشی تعلیق شود.

حداکثر زمان حضور در یک کلاس درس یک ساعت است

علاوه بر مسائل ذکر شده حضور دانشجویان به مدت دو ساعت در کلاس‌های درس آن هم در تعداد زیاد یکی دیگر از مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد. زمان حضور در کلاس درس باید به یک ساعت کاهش یافته و تمامی جلسات غیرضروری نیز حذف و یا به صورت آنلاین برگزار شوند. برگزاری جلساتی مانند جلسه دفاع از پایان‌نامه نیز باید به صورت آنلاین و یا با حضور حداقل افراد و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی باشد. 

افزایش دو برابری مدت‌زمان سرو نهار 

ستاد ملی کرونا همچنین درباره نحوه فعالیت سلف سرویس‌ها که از مکان‌های پر خطر محسوب می‌شوند نیز نکاتی را بیان کرده است؛  به منظور جلوگیری از تجمع در سلف سرویس ضروری است مدت‌ زمان سرو ناهار به دو برابر افزایش یابد. همچنین سرو غذا در محل سرویس با رعایت فاصله یک تا دو متر انجام شود.

در صورتی که رعایت شرایط فوق‌الذکر به هر دلیلی مقدور نباشد باید از سایر روش‌های آموزشی مانند برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی استفاده شود و در صورت امکان دوره‌های کارآموزی و کارورزی و دستیاری به محل زندگی دانشجو منتقل شود تا از بار خوابگاهی کاسته شود.

حضور دانشجویان در خوابگاه‌ها دغدغه دانشجویان و خانواده آن‌هاست که در این پروتکل اشاره دقیقی به آن نشده است ولی اکثر دانشگاه‌ها اعلام کرده‌اند که در هر اتاق یک یا حداکثر دو دانشجو حضور خواهند داشت. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرناز
۰۶:۳۴ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
الان که اموزش آنلاین خوب داره پیش میره... لازم نیست جایی باز شه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۵۳ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
به شرط اینکه رایگان باشه.
United States of America
ناشناس
۰۰:۱۸ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
برای مهر تصمیم چیه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
تو رو خدا رحم کنید دانشگاها باز نشه بهتره چون که این ویروس هیچ علائمی نداره
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۰:۵۲ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
ترم تموم شد دیگه به فکر ازمون انلاین باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
من دوست داشتم برم دانشگاه چون مجازی درس خواندن خیلی سخته و چند برابر حضوری انرژی گرفته از من!
اما خب متاسفانه افراد رعایت نمیکنند
امتحان مجازی دادن هم سخته خلاصه خیلی اذیت شدم این شرایط واقعا برای من که کار نمیکنم سخته ولی بدتر از من اونایی هستند که سر کار میروند و مجبورند تا شب جزوه بنویسند زندگی را برایشان جهنم کرده اند با تدریس های زیاد و تمرینات زیاد
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۰۸:۲۱ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
آخه من نمیدونم این چه پروتکلیه؟ هر روز از دم خوابگاه با اتبوس میریم دانشگاه که حدود ۵ کیلومتر تو راهیم اتبوس هم زمانی راه میوفته که دیگه جای نفس کشیدن هم نیست چون اتبوسای دانشگاه کمن از این ور هم همه چپیدیم تو کلاس از اونور تو سلف بعدشم از همه بدتر خوابگاه که اصلا بهداشت حالیشون نیست مایع هم به زور داریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۵ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
ما توکلاسی که٬۱۵۰نفریم ودرحالت عادی به اندازه دانشجو،صندلی نیس, چون جمعیت زیاد وکلاس کوچیکه،چجوری میخوان پروتکل بهداشتیو انجام بدن!!!این تصمیمشون بابی فکری مطلق گرفته شده واینکه تواتاقی که چن نفر باهمن مگه میشه وقتی یه نفر کرونا بگیره بقیه نگیرن!!هرچقدرم رعایت کنیم وقتی هوای الوده تو اتاق باشه ماهم مبتلا میشیم و کسی که تو شهر گرمسیری دانشجوهس واقعا امکان بازگذاشتن درو پنجره نیست
Iran (Islamic Republic of)
اسما
۰۰:۴۵ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
بابا جمع کنین این بساطو ، وقتی میدونین هیچ کدوم ازین کارا ممکن نیس برا چی حرف میزنین
Iran (Islamic Republic of)
ترم۶
۰۰:۳۱ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
باسلام.به نظر بنده اصلا مناسب نیست که دانشگاه ها وخصوصا خوابگاه ها باز بشه.چون دانشگاه بنده کلاس های کوچک باجمعیت ۵۰ نفره داره وهمه مجبوریم تو کلاس به هم بچسبیم وانقدکلاس ها مرمیشه که حتی وقتی پنجره راهم بازمیکنیم دچارکمبود اکسیژن میشیم و همچنین چطور ممکنه که درخوابگاه جمعیت اتاقارو کم کنن وقتی اتاق کم دارن؟ازکجا معلوم که کسی ناقل نباشه؟لطف کنید مسئولیت بازگشایی دانشگاه وخوابگاه رابرعهدهدی خوددانشگاه بگذارید.
Iran (Islamic Republic of)
دانشجو
۰۰:۲۹ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
اچون کرونا زمان ندارد پایانی برای کرونا مشخص نیست در نتیجه نمی توان کار ها رو تعطیل کرد چون عمر میگذرد لذا باید عقلانی عمل شود باید هر دانشجوبی در زمان کرونا تو شهر خودش کلاسهای عملی رو بگذراند تا نیاز به خوابگاه و سلف نداشته باشد و کلاسهای عملی با ۵ نفر وانشجو در چند نوبت ار روز یعنی یک کلاس عملی چنوین بار در رور تکرار شود و اموزشها بصورت فشرده و خلاصه باشد خواهشا دانشکده های دندانپرشکی رو بار نمایید تا کارهای عملی انجام شود و عقب نمانند و پروتکلهای بهداشتی کاملا رعایت شود و اختیاری باشد هر کی دوست داره بره دانشگاه
Iran (Islamic Republic of)
هدیه
۲۳:۵۳ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
خواهش میکنم این ترم رو بیخیال کلاسهای حضوری بشین. حالا امتحانات رو میشه با رعایت فاصله و زمان بندی مناسب از طرف دانشگاهها حضوری برگزار کرد که البته اونم باید برای دانشجوهایی که در شهرهای دیگه تحصیل میکنند به شکل حضوری در محل سکونتشون باشه. ولی بازگشایی دانشگاهها با این حجم زیاد دانشجویان شهرستانی واقعا خطرناکه. خطر در حمل و نقل در خوابگاهها در سلف سرویس ها و در سر کلاسها که واقعا فضایی در حدی که اعلام شده وجود نداره.ضمن اینکه ما بیشتر ترم رو به صورت مجازی سپری کردیم و تحقیق و کنفرانس و... رو هم به همون ترتیب ارائه دادیم.این بازگشایی برای دانشجویان تبعات زیادی به همراه داره.
Iran (Islamic Republic of)
دانشجو
۲۲:۵۱ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
اگه همین هایی که میگن برین دانشگاه .مسجدها رو باز کنید .کارمندان باید برن سر کار .فقط یک شب تو خوابگاه تحمل کردن من همه تابستونو تو خوابگاه می مونم خونه هم نمی روم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
آخه درسته تحریمیم و درسته اقتصادمون خرابتر شده ولی فقط دانشجوهای ایرانی باید برن سر کلاس؟؟؟
بعدم سرنوشت گذشتگان رو ببینید آنفلونزای اسپانیایی رو مطالعه کنید الان که دقیقا موج دوم شروع شده دانشجوها برن کلاس که اینام بمیرن از دستشون راحت بشیم جمعیتمون کم بشه ؟؟
یا اینکه الان دانشجوها اگه درس نخونن کشورمون عقب میمونه؟
همه مشاغل تعطیل و نیمه تعطیل و .... هستن، فقط مشکل دانشگاست؟


خدایی این پروتکلا رو کدوم نوابغ میده بیرون؟؟ توی چین که اقتصاد برتر جهانیه اینکارا رو میکنن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
بچه ها یک ترم عقب بیفتند بهتر این هست بیماری بگیرند وبه خانواده ها انتقال دهند تورو خدا به فکر کم کردن جمعیت نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
به نظرمن این ترم رویابه همه نمره بدن وهمه روقبول کنن یاهم این ترم روبرای همه حذف کنن وبه ترم بعدانتقال بدن بدون گرفتن شهریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
خطرناکترین کاردراین شرایط بازگشایی خوابگاهها وسلفهای دانشجویی است.خیلی هاالان ناقل ویروس هستندوبااین روش وتماس نزدیک مسلما خیلی هاروالوده میکنند.کجای دنیا دانشگاهها وخوابگاههاحضوری بازشدن؟خواهشااین روش خطرناک روامتحان نکنیدکه به ضررهمه تموم میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
بله استاد
ما حتما دانشگاه میریم
Netherlands
علی
۱۵:۳۷ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
وقتی تو یه کلاس 30 متری 50 تا دانشجو قراره کنار هم قرار بگیرن چه پروتکل بهداشتی میخوان در نظر بگیرن؟ ما دانشگاهمون گرمساره. تو اون هوای گرم چطوری میشه کلاس برگزار کرد و در. و پنجره هم باز گذاشت؟ تازه ما چون دانشگاهمون گرمساره دائما در حال رفت و آمد هستیم. نزدیک 90 تا 95 درصد دانشجوها ی دانشگاه گرمسار از تهران یا شهر های اطراف با اتوبوس و قطار و مترو میان و ساکن خود گرمسار نیستن. . چطوری میشه پروتکل بهداشتی رو رعایت کرد با این شرایط و رفت و آمد های متعدد داشت. تو رو خدا یکی به فکر ما دانشجو ها باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
دانشگاهای علوم پزشکی از ۱۷خرداد باز میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
تعدای از دانشجویان دانشگاه علوم پزشكي کرمان به کرونا مبتلا شدند،
بعد چطوری می گین پروتکل بهداشتی رعایت میشه؟؟؟ اصلا میشه رعایت کرد؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۴:۱۲ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
اصلا بازگشایی خوابگاه ها کار درستی نیست بهتر است که هر دانشجو در دانشگاه شهرخودش امتحان دهد اگر نه که مجبور به حذف ترم میشیم که عادلانه نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
امکان پذیر نیست,
به عنوان نمونه در دانشگاهی از زمان بازگشایی دانشگاه در سال ۱۳۹۹, پرسنل فقط یکبار موقع ورود تب سنجی شدند و بس.
دانشجویان تحصیلات تکمیلی و کارشناسی مراجعه کننده به دانشگاه نیز اصلا از نظر سلامت بررسی نشدند و حتی موارد بهبود یافته کرونا, اعم از پرسنل یا دانشجو, نیز تاییدیه یا گواهی سلامت ندارند و اصلا روال مشخص نیست که گواهینامه سلامتی از کجا بگیرند.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۳۷ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
این بیماری مگه دارای علائم پایدار و ماندگار هست که فرد بره تو سامانه فرم پر کنه و...؟!!! الان به فرض من الان وضعیت به ظاهر سالمی دارم حالا چندسوال پیش میاد اولا از کجا معلوم که من ناقل نباشم؟!! دوم اینکه نیم ساعت دیگه من تو مترو و اتوبوس و تو مسیر از کجا معلومه مبتلا نشم؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
چرا نظرات تایید نمیشه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
چه پروتکل های غیر قابل انجامی!!!!! توی این فصل با این هوای گرم میشه پنجره رو باز گذاشت؟؟؟؟ فاصله بین صندلی ها رو میشه یک تا دو متر در نظر گرفت؟؟؟ مگر کلاس ها چند متری هستند؟؟ امکانات خوابگاهی دانشگاه ها توی همین مدت کم 5، 6برابر شده که اتاق های 6 نفره به یک نفره تبدیل بشه؟؟؟ اگه قرار باشه برای سرویس ایاب و ذهاب این فاصله در نظر گرفته بشه، چند دستگاه اتبوس باید به سرویس دانشگاه ها اضافه بشه؟ آیا شده؟؟؟ اصلا داخل دانشگاه ظرفیت تردد این همه اتبوس و خودرو را دارد؟؟؟روی برگه نوشتن آیین نامه و پروتکل بسیار ساده است اما اجرا کردن آن سخت و غیر ممکن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
چرا اینقدر دوگانگی در تصمیم گیری ها وجود داره؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
چرا اینقدر دوگانگی در تصمیم گیری ها وجود داره؟؟؟؟؟؟؟ از یک طرف می گن برای تعطیلات عید فطر کسی به مسافرت نرود از طرف دیگه به همین راحتی دستور باز شدن دانشگاه ها رو می دهند. کجای دنیا دانشگاه ها باز شدند که ایران می خواد باز کنه؟؟؟؟ جوانهای کشور رو به خطر نیاندازید!!!!! بعد می گید جمعیت کشور کمه!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
من که نمیرم تا امتحانات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
باز نکنید رشته کامپیوتر هستم و فقط باید با ماوس و کیبورد کار کنم در ضمن باید تو خوابگاه هم باشم لطفا تا زمان مناسب دانشگاه هارو بسته نگه دارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
خوب راه های ایمن تر هم وجود داره. بهر صورت دانشجو قرار 4سال توی دانشگاه باشه میشه برنامه ريزي های بهتری هم داشت. مثلا میشه کلیه کلاس های تئوری رو به صورت مجازی ادامه داد و کلاس های عملی رو به ترم های آینده موکول کرد و در ترم های آینده به صورت همنیاز ارائه کرد. در مورد دانشجویان ترم آخری که درس عملی دارند، گروه بندی شده و فشرده درس را بگذرانند. کلیه امتحانات مجازی برگزار شود و در صورتی که امکان برگزاری مجازی نیست، نیمه تمام باقی مانده و در ترم های آینده امتحان حضوری برگزار شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
سلام. باتشکر از باشگاه خبرنگاران بخاطر تهیه گزارش. اما مسئله این است که با باز گشایی تردد بین استانی زیاد می شود مثلا من باید از مشهد به اصفهان سفر کنم، بگذریم از این که خطر انتقال در بین دانشجویان افزایش پیدا می کند و ممکن است بعضی بیماری را به صورت حاد نشان دهند، اما تعداد زیادی ناقل خواهند شد و این مسئله اجتناب ناپذیر است. با فرض فوق بعد از اتمام کلاس ها دانشجویان چگونه به شهرهای محل سکونت و خانواده های خود باز خواهند گشت؟؟؟ مخصوصا این که معمولا پدر و مادر دانشجویان در سنین بالا و پر ریسک هستند و این بازگشایی نهایتا ریسک انتقال ویروس از محیط دانشگاه تا خانواده دانشجویان را افزایش می دهد. این موضوعی است که هیچ فکری در مورد آن نشده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
سلام خواهش میکنم پیگیری کنید تکلیف ما دانشجوهای دانشگاه آزاد که ترم آخریم و درس ورزش برداشتیم چیه ؟
ما الان ترم آخریم نمیتونیم برای یک واحد عملی ورزش دوباره بریم ترم بعد اونم با این وضع شهریه ها
توروخدا پیگیری کنید
Netherlands
ناشناس
۱۰:۲۶ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
شما یا فکر میکنید دانای مطلق هستید یا نمیدونید که کلاس های دانشگاه ها استاندارد نیست که این حرف ها میزنید قصد گفتن اسم ندارم ولی دانشگاه خودم میرم با باز گشایی همه به ویروس آلود میشن بخاطر اینکه هیچ استانداردی وجود ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
افرادی قصد دارند از فضای تحصیل دور باشند و تاکید دارند که هیچ دانشگاهی باز نباشه. اگر هدف تحیل علم و دانس باشه دانشگاه و کلاسهای آنها سالمترین و پاک ترین محیط میباشند .
تمام خیابانهای آلوده و مکانهای دیگر پر از جمعیت است و همه دنبال کارهای تعویقی هستند ولی متاسفانه دانشجویان و دانشگاهها از زیر مسئولیت خود شانه خالی می نمایند در صورتیکه ا تحصیل و تدریس از وظایف و تکلیفات دانسجو و دانشگاه میباشد به جای جبران کم و کاستیها اکثراً در خواست تعطیلی دارند در صورتیکه هیچ خطری کسی را تهدید نمیکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
دانشگاه ها میخوان امتحان بگیرن ،دانشگاه تموم شد
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه کارگر
۱۰:۰۱ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
پس ما دانشجو ها چی بخوریم ؟
میدونید غذا رستوران بیرون چند میدن؟
من بچه کارگر مگه میتونم شیش روز در هفته حتی نون پنیر بخورم؟ فاطمه دانشجو دنددانپزشکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
به خدا حضور دانشجویان در خوابگاهها خیلی خطرناگه . ما که نمیذاریم لچه هامون برن‌ دانشگاه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
همه جا باز شده حتی سالن های ورزشی فقط دانشگاه ها بستست. دانشجو ها فقط مریضی دارن؟ لا اقل برای اونایی که پایان نامه کار می کنن وآزمایش ها شون زمان بندی داره امکانات فراهم کنن. تو رشته کشاورزی اگر خرداد ماه گشت نکنن یک سال تاخیر بوجود میاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
یعنی الان اینا رو رعایت بشه کرونا نمیگیرم؟
۳۰نفر توی یه کلاس کوچیک قطعا فاصله ۱ تا ۲ حتی ۳ متر هم میشه
خوابگاه چی؟؟
حتما توی خوابگاه توی هر طبقه توی هر اتاق فقط ۱ نفر اره چون خوابگاه های خیلی مناسب این اوضاع داریم قطعا همین طوریه
خسته نشدید واقعا...فکر کنید یه خورده آقایون...
آخرین اخبار