آلبوم موسیقی محلی بختیاری با عنوان بارون، در استان چهارمحال و بختیاری منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مسئول واحد موسیقی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: آلبوم موسیقی محلی بختیاری با عنوان «بارون» با صدای کوهیار بختیاری در شهرکرد منتشر شد.

او افزود: بارون مجموعه‌ای از تصنیف‌ها و آواز و ترانه‌های شاد و متنوع بختیاری است و احساساتی را که از دل طبیعت بر آمده اند و نشانگر امید و زندگی و شور و نشاط در ایل بختیاری است را باز نمایی می‌کند.

بنی طالبی اضافه کرد: این اثر داری ۱۰ قطعه با عناوین بارون، آواز دلروا، افتو، آواز دنگ، خوش خط و خال، مالمیر، کوگ خوش خون، احوال دل، صیادی، گرمسیری است و اشعار آن را کوروش کیانی قلعه سردی، ربیع فرهمند، وحید کیانی قلعه سردی، بهروز موسوی گورابی، مهدی بندانی درویش و کوهیار بختیاری سروده‌اند‏‎.

او ادامه داد: «علی حافظی بیرگانی» نوازنده نی، «سعیدقربانی» نوازنده سنتور، «امیرمهدی مقدم» ساز‌های کوبه ای، «مهران اعظمی کیا» نوازنده تار و سه تار، «قهرمان بهامیریان قهفرخی» نوازنده کمانچه، «فرزاد کبیری» نوازنده سه تار و عود، «محمدحسین بهرامی» نوازنده نی، «محمد افشارپور» دهل و ساز‌های کوبه ای، «اسماعیل عبدا... پور» نوازنده کرنا، «عیدی نجاتی» نوازنده دهل از نوازندگان شناخته شده کشور هستند که با این اثر همراهی کردند.

بنی طالبی افزود: میکس و مسترینگ این اثر را فرناد شاهزیدی انجام داده و صدابرداری آن به عهده سعید رضایی، آرش صنارایی، مهدی نادی، حمید خجندی و آرمان اسماعیلوندی بوده است.

او اظهار داشت: از ویژگی‌های بارز این اثر می‌توان به استفاده از ساز کرنا در گروه ارکسترال اشاره کرد که حس حال ناب و دلنشینی را در کل اثر به مخاطب منتقل می‌کند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار