گردشگران انگلیسی به دلیل شیوع بالای ویروس کرونا در این کشور، اجازه ندارند که پس از باز شدن مرز‌های یونان و قبرس به روی گردشگران، وارد این کشور‌ها شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی میل، مقامات قبرس اعلام کردند پس بازگشایی مجدد این جزایر به روی گردشگران از ماه آینده، انگلیسی‌ها به دلیل شیوع بالای ویروس کووید-۱۹ در این کشور، اجازه ورود به قبرس را ندارند.

یانیس کاروسوس، وزیر گردشگری قبرس، در این خصوص گفت «در دو مرحله پرواز‌های مستقیم از ۱۹ کشور از ۹ ژوئن آغاز خواهد شد و از اول ژوئن نیز هتل‌ها فعالیت‌های خود را شروع خواهند کرد.» او در ادامه توضیح داد این ۱۹ کشور براساس آمار مبتلایان و قربانیان کرونا انتخاب شده‌اند. به گفته او در مرحله نخست پرواز‌هایی از یونان، مالت، بلغارستان، نروژ، اتریش، فنلاند، اسلوونی، مجارستان، اسرائیل، دانمارک، آلمان، اسلواکی و لیتوانی انجام خواهد شد.

در مرحله دوم، پرواز‌هایی از کشور‌های سوئیس، لهستان، رومانی، کرواسی، استونی و جمهوری چک از ۲۰ ژوئن انجام خواهد شد.

بنا به توضیح کاروسوس، گردشگران انگلیسی به دلیل شیوع بسیار بالای کووید-۱۹ در این کشور و همچنین آمار بسیار بالای مرگ و میر ناشی از کرونا در این کشور اجازه ندارند وارد قبرس شوند.

تمامی گردشگرانی که قصد ورود به قبرس را دارند باید آزمایش کرونای آن‌ها که ۷۲ ساعت پیش از ورود انجام شده است منفی بوده باشد.

پیش از این هریس تئوهاریس، وزیر گردشگری یونان، نیز اعلام کرده بود پس از بازگشایی این کشور گردشگران انگلیسی اجازه ورود به یونان را ندارند. او در این خصوص گفت «فکر می‌کنم انگلیس از نظر وضعیت پزشکی فعلی این کشور با یونان تفاوت بسیار زیادی دارد، بنابراین فکر نمی‌کنم احتمالاً به آن‌ها اجازه ورود داده شود.» یونان از ابتدای ژوئن (تقریبا یک هفته دیگر) مرزهای خود را بر روی مسافران خارجی خواهد گشود.

انگلیس در حال حاضر با بیش از ۲۵۷ هزار مبتلا و بیش از ۳۶ هزار قربانی در رده پنجم کشور‌های آلوده به ویروس کرونا قرار دارد و از نظر تعداد قربانی پس از آمریکا دوم است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار