استان خوزستان هم اکنون بیشتر از ۸۷ پروژه آبخیزداری فعال را در ۱۷۰ هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی دارد و ظرفیت اجرای بیش از پیش را در انجام این پروژه ها دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با حضور استاندار و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان خوزستان برگزار شد، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان ضمن قدردانی از عملکرد اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، بر لزوم بیشتر انجام پروژه‌های آبخیزداری تاکید کرد و گفت: آبخیزداری یکی از فرصت‌هایی است که در قانون متمرکز بودجه وجود دارد و استان ما می‌تواند از این فرصت بهره مناسبی ببرد.

در سال ۹۹ برای بحث آبخیزداری ۱۰۰ میلیون یورو اعتبار به این پروژه‌ها اختصاص داده شده و اداره کل منابع طبیعی خوزستان با توجه به عملکرد قابل قبولی که در سال‌های گذشته داشته، ظرفیت این را دارد که اعتبارات بیشتری به خود اختصاص دهد.

در ۲ سال اخیر با توجه به پیشرفت‌های رو به جلویی که در اداره منابع طبیعی استان صورت گرفته، سهم استان خوزستان هر ساله بیشتر شده و هم اکنون بیش از ۸۷ پروژه آبخیزداری فعال را در سطح استان داریم.

همچنین سال گذشته، با پیگیری‌های انجام شده و عملکرد خوب؛ سبب ابلاغ اعتبارات مازاد بر تخصیص صدرصدی اعتبارات مصوب (۲۴ پروژه اجرایی و حفاظتی) به استان، اختصاص داده شد.

هرچه ما پروژه‌های آبخیزداری را بیشتر اجرا کنیم، هم به تقویت سفره‌های زیر زمینی و کنترل سیلاب کمک کرده ایم و هم باعث میشود روستاییان به شهر‌ها مهاجرت نکنند بلکه کشاورزی و مسائل کشت و کار آن‌ها حفظ شود و زندگی و تولید را با امید ادامه دهند که در این چند سال اخیر شاهد چنین رویدادی بودیم.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.