دیسدادو کابلو، نایب رئیس حزب اتحاد سوسیالیست و نماینده فعلی مجمع ملی ونزوئلا بر اهمیت اتحاد میان این کشور و جمهوری اسلامی ایران در مقابل هجوم امپریالیسم آمریکا تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دیسدادو کابلو، نایب رئیس حزب اتحاد سوسیالیست و نماینده فعلی مجمع ملی ونزوئلا در پیامی توییتری با تاکید بر اهمیت اتحاد میان این کشور و جمهوری اسلامی ایران، انتقال چند کشتی حامل بنزین از ایران به ونزوئلا را باعث تقویت یکپارچگی میان دو ملت خواند.

دیسدادو کابلو نوشت: «ملت دو کشور که مورد هجوم امپریالیسم هستند تصمیم گرفته‌اند یک قدم رو به جلو برای عزت و سربلندی بردارند و کشور‌های امپریالیستی نمی‌توانند این را ببینند.»


بیشتر بخوانید:


این نماینده ونزوئلایی تاکید کرد: «ما در این نبرد پیروز خواهیم شد.»

جمهوری اسلامی ایران در راستای حمایت اقتصادی از متحد خود، ونزوئلا، ۵ فروند نفتکش را که حامل سوخت هستند از طریق تنگه جبل الطارق و آب‌های آزاد به ونزوئلا اعزام کرده است.

تحریم‌های آمریکا مانع از آن شده است که کشور‌ها و شرکت‌های نفتی با ونزوئلا وارد تعامل تجاری شوند. این وضع به کاهش بنزین، در ونزوئلا منجر شده، به گونه‌ای که بنزین برای خودرو‌های پلیس و آمبولانس‌ها جیره‌بندی شده است.

روز گذشته منابع رسمی اعلام کردند اولین نفتکش ایرانی به نام فورچون وارد محدوده منطقه ویژه اقتصادی در آب‌های سرزمینی ونزوئلا شده است.

ساعاتی پیش نیز نیز شبکه العالم به نقل از منابع آگاه اعلام کرد دومین نفتکش ایرانی به نام «فارست» وارد منطقه ویژه اقتصادی ونزوئلا شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
دمشون گرم
آخرین اخبار