تیر انتقادات ترامپ این بار به دانشگاه کلمبیا خورد

رئیس‌جمهور آمریکا دانشگاه معتبر کلمبیا را برای انجام تحقیقاتی در خصوص شیوع کرونا که بر بی‌کفایتی و سوء مدیریت او در مقابله با این بیماری صحه گذاشت، هدف حمله قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری کنگره آمریکا، دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، این بار تیر انتقادات خود را به سمت دانشگاه کلمبیا نشانه رفت و از این دانشگاه برای ارائه تحقیقات جدید در خصوص شیوع ویرویس کرونا انتقاد کرد.

رئیس جمهور آمریکا با ننگین خواندن تحقیقات دانشگاه کلمبیا، نتایج تحقیقات این دانشگاه را مورد انتقاد قرار داد. ترامپ گفت: کلمبیا یک نهاد لیبرال و ننگین است که می‌تواند این (تحقیقات) را ارائه کند، زیرا کسانی که از آن تحقیقات حمایت می‌کنند ماه‌ها از من عقب هستند.

ترامپ در ادامه افزود: من آن گزارش را دیدم، بسیار شرم آور است که دانشگاه کلمبیا آن را انجام می‌دهد.

رئیس جمهور آمریکا مدعی شد تحقیقات این دانشگاه معتبر تحت نفوذ عده‌ای از مخالفان او انجام شده است.

شبکه خبری سی ان ان اخیرا با استناد به یافته‌های محققات دانشگاه کلمبیا گزارش داد تحقیقات جدیدی که در آمریکا انجام شده است نشان می‌دهد چنانچه در این کشور طرح فاصله گذاری اجتماعی فقط یک هفته زودتر اعمال می‌شد، ممکن بود جان ۳۶۰۰۰ نفر که بر اثر ابتلا به کرونا درگذشته‌اند، حفظ شود.

محققان دانشگاه کلمبیا مدلی ساختند که انتقال ویروس به سراسر آمریکا را با استفاده از مدل سازی اپیدمیولوژیک نشان می‌دهد و برای اندازه گیری میزان انتقال از ۱۵ مارس تا ۳ ماه مه به کار می‌رود. محققان دانشگاه کلمبیا در گزارش نتایج خود نوشتند: «یافته‌های ما اهمیت مداخله زودهنگام و واکنش تهاجمی را در کنترل همه گیر کووید- ۱۹ را تأکید می‌کند.»

به گفته محققان دانشگاه کلمبیا، علی‌رغم آنکه در همه ۵۰ ایالت آمریکا برخی از محدودیت‌ها برداشته شده است، چنانچه مقامات محلی رشد موارد ابتلای جدید را شاهد باشند، باید بلافاصله وارد عمل شوند و پاسخ دهند تا از بازگشت مجدد ابتلا و مرگ‌ها جلوگیری شود.

آمریکا با بیش از یک میلیون و ۶۶۶ هزار مبتلا در صدر کشور‌های آلوده به ویروس کرونا قرار داد و بیش از ۹۹ هزار نفر در این کشور بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. بسیاری در این کشور از عملکرد دولت ترامپ در مقابله با این همه گیری اظهار نارضایتی می‌کنند و معتقدند که دولت بسیار دیرهنگام وارد عمل شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار