صحراییان گفت: در حال حاضر داروهای بیماران مبتلا به ام‌اس در کشور تولید شده و به کشورهایی مانند روسیه صادر می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد علی صحراییان متخصص مغز و اعصاب و نایب رییس انجمن ام اس اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین خصوصیت‌های بیماری ام اس شیوع آن در دوران جوانی و در سنین ۲۰ تا ۴۰ سال است. 

او با اشاره به اینکه بیماری ام اس یک نوع عارضه مزمن محسوب می‌شود، افزود: احتمال شیوع بیماری ام اس در سنین بالای ۵۰ سال و حتی کودکان بسیار کم است.

صحراییان با اشاره به اینکه در بیماری ام اس سیستم ایمنی بدن به خودش حمله می‌کند، ادامه داد: در افراد بالای ۵۰ سال سیستم ایمنی بدن ضعیف می‌شود و به همین دلیل شدت التهاب در بیماری ام اس کم شده و احتمال شیوع بیماری در این سن کاهش پیدا می‌کند.

او بیان کرد: بیماری ام اس هزینه‌های اقتصادی زیادی بر خانواده، جامعه و کشور تحمیل می‌کند و در حال حاضر بیش از دو هزار گروه تحقیقاتی در استان تهران، فارس و اصفهان مشغول به بررسی و تحقیق در زمینه بیماری ام اس هستند.

صحراییان گفت: درحال حاضر مشابه دارو‌هایی که در دنیا برای بیماری ام اس ساخته می‌شود در داخل کشور به مرحله تولید رسیده است و ما در زمینه ساخت دارو‌های بیماری ام اس به پیشرفت‌های خوبی رسیده‌ایم. اکنون صادرات دارو‌های ام اس به کشورهایی مانند روسیه انجام می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.