صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی در ۲ سال گذشته ۱۵ میلیارد و ۷۵۹ میلیون تومان تسهیلات، برای ایجاد اشتغال در ۴ شهرستان مرزی استان پرداخت کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، زنگنه، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان گفت: این تسهیلات برای ۲۹۶ طرح در پرداخت حدود ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در ۴ شهرستان مرزیزمینه‌های کشاورزی، صنعتی، فرآوری، گردشگری و صنایع دستی پرداخت شده است.

او هدف از پرداخت تسهیلات به طرح‌های مناطق مرزی را تثبیت اشتغال در این مناطق و جلوگیری از مهاجرت ساکنان مناطق مرزی عنوان کرد و افزود: این تسهیلات در اختیار متقاضیان ایجاد طرح‌های اشتغالزا در شهرستان‌های زیرکوه، درمیان، سربیشه و درمیان قرار گرفته است.


زنگنه ادامه داد: طرح پرورش شتر و کارخانه خوراک دام در چاهداشی نهبندان، فرآوری زرشک در زیرکوه و صنایع فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی در سربیشه از جمله طرح‌های شاخصی است که با تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در شهرستان‌های مرزی خراسان جنوبی اجرا شده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان گفت: همچنین از سال ۹۵ تا ۹۸، ۵ فقره تسهیلات اشتغال به مبلغ ۸ میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان از محل منابع طرح‌های مشارکتی، به شرکت‌های تعاونی شهرستان‌های مرزی پرداخت شده است.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.