کاخ کرملین اعلام کرد نخست‌وزیر انگلیس از رئیس‌جمهور روسیه برای شرکت در نشست بین‌المللی واکسن کرونا دعوت به عمل آورده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، کاخ کرملین اعلام کرد بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، دعوت کرده است در نشست بین‌المللی واکسن کرونا حضور داشته باشد. بنابر اعلام کاخ کرملین، روسیه هنوز هیچ تصمیمی در مورد این دعوت اتخاذ نکرده است.

قرار است چهارم ژوئن، دولت انگلیس نشست جهانی واکسن ۲۰۲۰ را برای بسیج منابع مورد نیاز برای تامین هزینه مورد نیاز تولید واکسن کووید-۱۹ برگزار کند.

این در حالی است که پیش‌تر جانسون گفته بود شاید واکسن کرونا هرگز پیدا نشود. او به هنگام ارائه سند ۵۰ صفحه‌ای خود برای کاهش محدودیت‌های کرونایی در این کشور گفت «تولید انبوه واکسن یا درمان این بیماری ممکن است بیش از یک سال طول بکشد. در واقع، در بدترین حالت، ممکن است هرگز واکسنی پیدا نشود؛ بنابراین برنامه ما باید برای تاب آوردن در شرایطی باشد که ما با هم، برای یک مدت طولانی در آن هستیم و در عین حال هرکاری که می‌توانیم انجام می‌دهیم تا از رسیدن به آن حالت (بدترین سناریو) جلوگیری کنیم.»

ویروس کرونا که از اواخر سال گذشته میلادی در جهان شیوع یافته است تاکنون بیش از ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر را مبتلا کرده و جان بیش از ۳۵۰ هزار نفر را گرفته است.

دانشمندان معتقدند کمترین زمان ممکن برای یافتن یک واکسن مناسب برای این بیماری بیش از ۱۸ ماه خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار