نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد روز گذشته جنگنده‌های روسی هواپیمای‌های شناسایی این کشور را بر فراز دریای مدیترانه رهگیری کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، ناوگان ششم نیروی دریایی آمریکا در دریای مدیترانه از رهگیری هواپیما‌های شناسایی خود از سوی جنگنده‌های روسیه بر فراز دریای مدیترانه خبر داد.

در این بیانیه ادعا شده است جنگنده‌های سوخو-۳۵ روسیه روز گذشته باعث ایجاد مزاحمت هوایی برای هواپیماهای شناسایی آمریکایی بر فراز آب‌های دریای مدیترانه شده‌اند و این عملیات یک ساعت به طول انجامیده است.

در بیانیه سرویس خبری ناوگان ششم دریایی آمریکا آمده است «دو فروند جنگنده روسی سوخو-۳۵ بر فراز دریای مدیترانه، گشت دریایی P-۸A نیروی دریایی آمریکا و یک هواپیمای شناسایی را رهگیری کردند.» در ادامه این بیانیه نیرو‌های آمریکایی به روسیه هشدار داده‌اند «در دو ماه گذشته، این سومین بار است که خلبانان روسی به شیوه ناایمن و غیرحرفه‌ای رفتار می‌کنند و گشت دریایی P-۸A نیروی دریایی آمریکا و هواپیما‌های شناسایی آن را مورد رهگیری قرار می‌دهند.»

پیش از این، پنتاگون نیز روز ۱۵ آوریل گزارش داده بود یک جنگنده سوخو-۳۵ روسیه یک بوئینگ پی-۸ پوزیدون آمریکایی را بر فراز مدیترانه رهگیری کرده است. در این مورد نیز نیروی دریایی آمریکا مدعی شده بود این رهگیری ناایمن بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار