معاون استاندار همدلی و همراهی مسئولین کشوری و استانی را در رفع بسیاری از موانع و مشکلات طرح گرمسیری مهم دانست .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حاتمی معاون استاندار گفت : به صورت ویژه از ریاست محترم جمهور که پیگیر این طرح بودند و در حل و رفع بخشی از مشکلات این طرح مهم و استراتژیک شخصاً ورود کردند و استاندار کرمانشاه که بصورت مداوم پیگیر اجرایی شدن این طرح و هماهنگی برای رفع مشکلات آن بودند و وزارتخانه‌های جهادکشاورزی، نیرو و سازمان برنامه و بودجه تشکر و قدردانی می‌کنیم.

او با پر اهمیت خواندن طرح گرمسیری و تاثیر آن بر اقتصاد استان گفت : اساس اقتصاد استان بر پایه کشاورزی است و به بهره برداری رسیدن طرح گرمسیری در تحول کشاورزی و سایر حوزه‌های متاثر از آن می‌تواند بسیار موثر باشد. بنابراین از وزارت نیرو انتظار داریم که در کنار توجهی که به طرح گرمسیری و روند پیشرفت آن دارد به تکمیل و بهره برداری از چند سد مهم و حیاتی استان که بیش از۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند و آماده بهره برداری نیز می‌باشند اهتمام ورزد.

معاون استاندار افزود: مردم منطقه اورامانات نیز بار‌ها در مراجعه به مسئولین استان خواستار استفاده از منابع آبی و پایین دست سد داریان برای مصارف کشاورزی، توسعه باغات و شیلات هستند که این درخواست آن‌ها از نظر ما منطقی و درست است و تحقق آن نیازمند نگاه مثبت وزارت نیرو است که امیدوارم هر چه زودتر این مسئله نیز تعیین تکلیف گردد.

حاتمی به اهمیت کشت اقتصادی اشاره و اظهار داشت: آب طرح گرمسیری به سختی حاصل شده و نباید به آسانی از دست برود بنابراین باید به سمت کشت اقتصادی سودآور و به صرفه روی بیاوریم و به بهترین شکل ممکن از این منابع آبی استفاده کنیم زیرا بر این باوریم که طرح گرمسیری مهمترین فرصت برای تحول کشاورزی در استان بخصوص مناطق گرمسیری می‌باشد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.