مدیرحفظ نباتات جهادکشاورزی استان سمنان گفت: ملخ‌هایی که اکنون در سطح شهر‌های استان به ویژه سمنان وجود دارد از نوع بومی و بی‌خطر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، عباس مشیریان مدیرحفظ نباتات جهادکشاورزی استان سمنان گفت : ملخ‌های داخل شهر از نوع مهاجر و صحرایی که در برخی نقاط مانند جنوب کشور وجود دارد نیست و شهروندان نباید هیچ گونه نگرانی بابت این نوع ملخ داشته باشند.

او افزود: ملخ‌هایی که اکنون داخل شهر سمنان وجود دارد از نوع ایتالیایی است و در چندسال گذشته به خاطر شرایط آب و هوایی مناسب روند افزایشی داشته است.

مشیریان با اشاره به اینکه زیاد شدن ملخ‌های بومی در سطح شهر ارتباط مستقیمی با میزان بارش‌ها دارد، اضافه کرد: کپسول تخم ملخ قابلیت ماندگاری تا ۶ سال در زیر خاک را دارد و بارندگی‌های دو سال اخیر که در ۱۵سال گذشته بی‌سابقه بوده است، باعث زیادشدن بچه‌ملخ‌ها شده و امسال این مورد به اوج خود رسیده است.

مدیرحفظ نباتات جهادکشاورزی استان سمنان بیان کرد: ملخ‌های بومی از نوع صحرایی نیست و به اراضی کشاورزی آسیب نمی‌زند و بیشتر از فضای سبز شهری تغذیه می‌کند و و زود از بین می‌رود.

مشیریان گفت: ممکن است برخی شهروندان نگرانی‌هایی درباره وجود این ملخ‌ها در سطح شهر داشته باشند، ولی باید بدانند که خطری از جانب این حشرات وجود ندارد.

مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی استان سمنان اضافه کرد: استفاده از سموم قوی برای از بین بردن ملخ‌های بومی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، چرا که ممکن است این سموم برای محیط زیست و دیگر پرندگان و جانداران سطح شهر‌ها و روستا‌ها آسیب جدی باشد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.