همزمان در سراسر کشور؛

آیین رونمایی از پروژه های پیشران اقتصادی دیجیتال

باحضور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس آیین رونمایی از پروژه های پیشران اقتصادی دیجیتال همزمان در سراسر کشور برگزار شد .

نیک محمد بلوچزهی مدیرکل اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: چهار پروژه اقتصادی دیجیتال  مرکز داده اقماری شماره یک شبکه ملی اطلاعات، پروژه زیرساخت ابری شبکه ملی اطلاعات، طرح حمایت از کسب  و کار‌های دیجیتال و طرح انتخاب هرایرانی یک تلویزیونی اینترنتی با اعتباری بالغ بر ۲۲۸۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

بلوچزهی افزود: در سامانه هدیه‌های وزارت ارتباطات (پس از هدایای خبرنگاران، معلمین و ...) نوبت به طرح «انتخاب هر ایرانی، یک تلویزیون اینترنتی» رسید.

او ادامه داد: سهم اقتصاد دیجیتال در ناخالص داخلی به ۴ دهم درصد رسیده است و در چین و آمریکا ۶ دهم درصد است، چرا که آنها در این عرصه غول های فناوری هستنند و خوشبختانه ما هم به اقتصاد دیجیتال و سهم جهانی رسیده ایم.

بلوچزهی افزود: سهم اقتصاد دیجیتال ایران در جهان ۶ و نیم درصد است. آن چیزی که در نگاه اول نشان می‌دهد که ما نسبت به سایر کشورهای دنیا عقب ماندگی داریم، فرآیند دومینویی است که آن را طی کرده‌ایم.

مدیرکل اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سیستان و بلوچستان  افزود: اگر اشتراک اینترنت ثابت دارید، یک ماه اشتراک تلویزیون‌های اینترنتی را به صورت رایگان دریافت کنید همراه با «ترافیک رایگان!»، کافی است به IcTGifts.ir مراجعه کنید.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار