رئیس ستاد سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در نقشه راه آموزشی مرکز جامع سلول‌های بنیادی مشهد تحقق ۲۲ برنامه اجرایی و عملیاتی را برای سال‌های ۱۴۰۰، ۱۴۰۴ و ۱۴۰۹ خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جلیل توکل‌افشاری رئیس ستاد سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر ۹۰ عضو ثابت را در ستاد سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی مشهد داریم که در ۶ کارگروه تخصصی فعال هستند.

او افزود: مباحث در آموزشی، علمی، پژوهشی، منابع انسانی، خدمات درمانی و فن‌بازار‌ها در حال اجرا بوده و از سال ۹۰ تاکنون فعالیت‌های بسیاری در ۴ حوزه آموزش و تربیت نیروی انسانی، پژوهشی، توسعه فناوری و تجاری‌سازی محصول و توسعه خدمات بالینی صورت پذیرفته و این برنامه‌ها شامل کنگره‌ها، استارتاپ‌های مجازی در شرایط سخت کرونایی، جذب ۴۸۹ دانشجوی تحصیلات تکمیلی با موضوعات مختلف سلول‌های بنیادی و ... بوده است.

رئیس ستاد سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی مشهدادامه داد: در یک دهه قبل ۱۴۶ طرح پژوهشی مصوب با حمایت معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مرحله اجر درآمده و ۱۱ طرح RCT نیز به ثبت رسیده است.

توکل‌افشاری بیان کرد: تا به امروز ۲۳ شرکت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعال شده که ۹ شرکت آن دانش‌بنیان است و در برنامه‌های تدوینی افزایش ۱۱ شرکت جدید را خواهیم داشت که ۲ مورد آن دانش‌بنیان بوده که این ۲ شرکت در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد و برای سال ۱۴۰۹ هم افتتاح ۶ شرکت دانش‌بنیان دیگر در حوزه پزشکی را برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

او تصریح کرد: در حوزه توسعه خدمات بالینی ارتقاء بانک‌های چشم و پوست، افتتاح کلینیک تخصصی خدمات بالینی تا سال ۱۴۰۴ و برای سال ۱۴۰۹ هم برنامه‌ریزی و بهره‌برداری از ۴ طرح و پروژه درمانی برای بیماران سرطانی، دندانی، ارتوپدی و کلاژنی در اهداف ترسیم‌شده‌مان لحاظ کرده‌ایم.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.