رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر یزد از بازسازی بافت تاریخی و احیای معماری خشتی در چارچوب پروتکل‌های جهانی خبر داد.

محسن عباسی هرفته رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای شهر یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: بعد از ثبت جهانی یزد در سال ٩۶ و تغییر رویکرد شورای اسلامی شهر یزد به مسئله مدیریت شهری، توجه به بافت تاریخی به عنوان قلب تپنده شهر یزد جدی شد و بخشی از اعتبارات شهری به بافت تاریخی اختصاص داد.

او افزود: شهرداری نیز بودجه‌های قابل توجهی را صرف بازسازی بافت تاریخی شهر یزد کرد و پروژه‌های محرک توسعه برای مناطق توسعه نیافته و کمتر توسعه یافته شهر مانند محلات شیخداد، گازرگاه، سهل بن علی، فهادان، کوشکنو، شاه ابوالقاسم و غیره در دستور کار قرار گرفت.

عباسی هرفته ادامه داد: از جمله این پروژه‌ها می‌توان به پروژه فرهنگسرای چارسوقی‌ها در محله گازرگاه، بازارچه صنایع دستی در مجاورت شاهزاده فاضل، ساماندهی میدان خان و پارک مرکز محله شیخداد اشاره کرد.

او اظهارداشت: بخش اعظم این سرمایه گذاری‌ها را شهرداری انجام داده و بعضی از پروژه‌ها نیز با مشارکت شهرداری و بخش دولتی اجرا شده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر یزد گفت: در اجرای این پروژه ها، پخش اعتبارات در بافت تاریخی مد نظر بود، زیرا پیش از این، سرمایه گذاری در بخش‌های خاصی از بافت تاریخی متمرکز بوده است.

عباسی علاوه براین پس از ثبت جهانی یزد، شهر تعهداتی را به منظور احیای معماری خشتی در سطح جهانی پذیرفته بود که با انجام این پروژه‌ها ضمن رونق یافتن محلات سنتی و افزایش کیفیت زندگی ساکنین، شهر یزد توانست به بخشی از تعهدات خود در زمینه احیا و مرمت معماری خشتی جامه عمل بپوشاند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.