قمری نژاد گفت: در حال حاضر ۲۰ مسیر قطار‌های حومه‌ای فعال است که سالانه ۹ میلیون مسافر را جابجا می‌کند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی قمری نژاد مدیر طرح بهره برداری از قطار‌های حومه‌ای شرکت راه آهن اظهار کرد: از سال ۱۳۹۲ موضوع قطار‌های حومه‌ای جزو برنامه‌های شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت و با توسعه این بخش در این سالها، رشد سه برابری مسافر در قطار‌های حومه‌ای را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیاری وجود دارد، افزود: هدفگذاری ما این است که راه آهن سهم قابل توجهی از جابجایی‌ها به ویژه در تهران داشته باشد چراکه استفاده مسافران حومه کلانشهر‌ها از ریل به جای جاده، منافع زیادی دارد.

به گفته قمری نژاد، صرفه جویی قابل ملاحظه در مصرف سوخت و در نتیجه کاهش آلاینده‌های زیست محیطی، کاهش ترافیک، افزایش سلامت مسافران و ارتقای ایمنی حمل و نقل و همچنین جلوگیری از تلفات جاده ای، از فواید استفاده از ریل بجای جاده در جابجایی مسافران حومه کلانشهرهاست.

او ادامه داد: بالا بودن تلفات جاده‌ای در صورت استفاده از جاده به جای ریل، می‌تواند آثار اجتماعی نامطلوبی داشته باشد و هزینه‌های بالایی به جامعه و اقتصاد تحمیل کند.

مدیر طرح بهره برداری از قطار‌های حومه‌ای شرکت راه آهن با بیان اینکه در تهران روزانه بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار سفر حومه‌ای صورت می‌پذیرد، گفت: با توجه به طرح‌های توسعه‌ای راه آهن به ویژه در محور‌های پرتقاضا از جمله محور تهران - ورامین - گرمسار، تهران - اسلامشهر - پرند و تهران - کرج - هشتگرد امیدواریم با اتمام این طرح‌ها و به بهره برداری رسیدن آنها، سهم قابل توجهی از سفر‌های حومه‌ای در کلانشهر‌ها و از جمله تهران را برعهده بگیریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
نیلوف
۰۸:۴۸ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
سلام لطفا رسیدگی کنید که قطارهای حومه ای راه بیوفتن با اتوبوس هزینه ها سرسام آوره
من به عنوان دانشجو واقعا موندم تو این روزا چطور باید برم امتحان بدم با اتوبوس هزینه م ۴برابر میشه
آخرین اخبار