مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان از برنامه عملیاتی حوزه فرهنگی و اجتماعی میراث فرهنگی استان زنجان تا پایان سال ۹۹ در تحقق اهداف «جهش تولید» خبر داد.

اجرا برنامه‌های عملیاتی حوزه فرهنگی و اجتماعی میراث فرهنگی در زنجانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، ارجمندمدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت:عوامل شاخص و مؤثر در برنامه عملیاتی حوزه فرهنگی و اجتماعی میراث فرهنگی استان به تفکیک در هر حوزه بررسی و مشخص شد.

او در ارتباط با جزئیات این برنامه گفت: در حوزه گردشگری، جلب و جذب گردشگران و افزایش میزان ماندگاری در استان، توسعه بوم‌گردی و ارتقاء برنامه‌های استان در راستای دیجیتال مارکتینگ،برگزاری کارگاه ها،دوره های آموزشی و توانمند سازی با محوریت گردشگری، برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه های تخصصی، ایجاد محیط اطلاعاتی، شبکه اجتماعی و ارتباطی دراین حوزه، کمک به کارایی و اشتغالزایی به ویژه در بین جوانان و ... است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان در خصوص ادامه داد: در حوزه میراث فرهنگی و سرمایه گذاری، ایجاد ارتباط ، تعامل و تفاهم در بین دستگاههای متولی امور فرهنگی، راه‌اندازی موزه‌های مشارکتی و بخش خصوصی، تقویت برنامه های حفاظتی و حراستی میراث فرهنگی و آثار تاریخی ، حفظ و احیاء آداب و رسوم و سنن و ارزش های بومی و سنتی،جذب سرمایه گذاری خصوصی در گسترش فرصت های شغلی و ایجاد زیرساخت های گردشگری، جلب مشارکت مردم در حفظ و بهره برداری از مواریث فرهنگی و .... است.

ارجمند افزود:در حوزه صنایع دستی، ترویج هنرهای سنتی و صنایع دستی در بین نسل جوان در استان، برپایی همایش های ملی و بین المللی، افزایش تولیدات هنری، برگزاری کارگاههای آموزشی ، برگزاری دوره های آموزشی کسب و کار در فضای مجازی،معرفی استعدادهای بالقوه و بالفعل درشاخه های شاخص صنایع دستی ،اخذ طرح ها وایده ها با رویکرد کارآفرینی و خلاقیت و حمایت از طرح های ارزشمند و خلاقانه تا مرحله اجرا.، برپایی بازارچه‌ای تخصصی، احیاء هنر صنعت های فراموش شده و .... است.

او ادامه داد: زنجان دارای ظرفیت‌های گسترده‌ای است که می‌توان با تمرکز بر کارایی آن زمینه شکوفایی و بهره‌وری آن‌ها را فراهم ساخت.
 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.