مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: اولین جشنواره مجازی شیرینی سنتی و خانگی زنجان ویژه ماه مبارک رمضان پس از ۲۹ روز با معرفی برگزیدگان این جشنواره به کار خود پایان داد.

جشنواره مجازی شیرینی سنتی و خانگی زنجان به کار خود پایان دادبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، امیر ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: جشنواره مجازی شیرینی سنتی و خانگی ویژه ماه مبارک رمضان طی یک ماه با شرکت بیش از ۵۰ شرکت کننده برگزار شد و همزمان با عید سعید فطر داوری بر اساس نوع شیرینی، نحوه پخت، صرفه­ ی اقتصادی، تزیین، سالم بودن به لحاظ رژیمی و ... صورت گرفت.
 
او افزود:داوری این جشنواره مجازی با حضور ۷ نفر از داوران اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان استان انجام شد و در پایان ۵ نفر به عنوان نفرات برگزیده و ۵ نفر به عنوان نفرات شایسته انتخاب شدند.

ارجمند ادامه داد: ارتقای سطح آگاهی در زمینه خواص شیرینی سنتی و خانگی، تقویت هنر آشپزی و ایجاد رقابت از جمله اهداف برگزاری این جشنواره بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان بیان کرد:یکی از اهداف ما جلب مشارکت مردم و اصناف سنتی در تولید و عرضه شیرینی سنتی و خانگی زنجان بود تا ضمن توجه به کیفی سازی تولید به معرفی شیرینی سنتی زنجان هم توجه شود تا تولید شیرینی‌های صنعتی مانند صنایع دستی در این استان گسترش یابد و صادرات این محصول به اقصی نقاط ایران وحتی خارج از کشور هم در آینده لحاظ شود.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.