امام‌جمعه شیراز:

هیئت‌های مردمی در عرصه فضای مجازی فعالیت‌کنند

امام‌جمعه شیراز با بیان اینکه در این ایام کرونایی باید فکری برای هیئت‌های مجازی کرد، گفت: هیئت‌های ریشه‌دار مردمی باید در عرصه فضای مجازی فعالیت‌های گسترده‌ای انجام دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در دیدار با مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان فارس با بیان اینکه دشمن مسیر‌های مختلفی را برای مقابله با ما طی می‌کند، اظهار داشت: تحریف، یکی از مسیر‌هایی است که از سوی دشمن طی می‌شود، به فرموده قرآن دشمن تلاش می‌کند معنا یا لفظ سخنان شما را تغییر دهد.

امام‌جمعه شیراز با بیان اینکه مقابله با تحریفات، یکی از کار‌هایی است که باید در کنار همه فعالیت‌های دیگر تبلیغی انجام دهیم، بیان کرد: اگر دشمن مطلبی را تحریف کرد ما باید اطلاع‌رسانی را به درستی انجام دهیم که در این زمینه باید تلاش همگانی برای آن شکل بگیرد.

او با بیان اینکه اگر بنا است فعالیتی در این زمینه صورت گیرد باید قوی عمل کنیم، تصریح کرد: باید فعالیت‌هایی انجام دهیم که اذهان عمومی مخاطبان را فتح کند، اینکه یک قدرتی داشته باشیم برای انتقال حرف خود جزء واجبات است، باید هنر تبلیغ و رسانه‌ای کردن مطالب را برای انتقال مفاهیم و سخنان یاد بگیریم.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه در این ایام کرونایی باید فکری برای هیئت‌های مجازی کرد، گفت: هیئت‌های ریشه‌دار مردمی باید در عرصه فضای مجازی فعالیت‌های گسترده‌ای انجام دهند، اگر هیئتی که مخاطبان زیادی در فضای مجازی داشته باشد را بتوانیم شکل دهیم می‌تواند در ماه محرم نیز مفید باشد.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه یکی دیگر از مسائل مهمی که در بحث تبلیغ وجود دارد، موضوع اقتصاد تبلیغ است که نمی‌توان از آن غافل شد، افزود: در اقتصاد استان ۶۰ درصد اشتغال در بخش خدمات است در صورتی که بخش کوچکی در زمینه تولید است؛ باید این مشکل حل شود، یکی از فعالیت‌های تبلیغی برطرف کردن همین موضوع از طریق فرهنگ‌سازی برای توسعه فرهنگ تولید است. باید بر روی گروه‌های جهادی و نقش آنان در تبلیغ دین حساب ویژه‌ای باز کرد.

او با اشاره به اینکه در سبک زندگی اسلامی یک مدل رفتار‌هایی وجود دارد که می‌خواهد جلوه کند و رفتار در علم فقه تبیین می‌شود، بیان کرد: اگر صد بار اصول عقاید را مطرح کنیم رفتار درست نمی‌شود، از این رو باید فقه را تبیین کنید.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه بحث فقهی را می‌توان به صورت انیمیشن و فیلم توضیح داد، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم در رابطه با این موضوع نیز در طول سالی که پیش‌رو است کار مناسبی انجام دهیم، اما تا فقه بیان نشود نمی‌توانیم تغییر سبک زندگی داشته باشیم.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه نهاد‌های فرهنگی موازی یکی از آسیب‌های جدی است، گفت: این موازی کاری یک بیماری است که با آن مواجه هستیم، راه حل آن از نظر ساختاری این است که از بالا تصمیم‌گیری کنند، اما درست شدن آن با این راه حل به طول می‌انجامد، از این رو باید در کار‌های موازی در پایین هرم سازمانی و میانی با یکدیگر سازگار باشیم که آن هم با هم افزایی و اخلاق می‌توان به آن دست یافت.

او بیان کرد: در برخی موارد کوتاه آمدن و شریک کردن دیگران در انجام یک پروژه بسیاری از کار‌های فرهنگی را پیش می‌برد، اخلاق می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند، کار آمدی اخلاق در حل مشکلات مدیریتی بسیار مطلوب خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار