امام جمعه شیراز:

صدای خورد شدن استخوان‌های آمریکا به گوش می‌رسد

آیت الله دژکام گفت: به دستگاه هیئت حاکمه آمریکا، جمهوری خواهان و دموکرات آنان اعلام می‌کنیم، که اگر پنبه‌ای درون گوش خود گذاشته اند بیرون بیاورند، که صدای خورد شدن استخوان‌های شما به گوش می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت الله لطف الله دژکام نماینده، ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در خطبه‌های نمازجمعه امروز شیراز، ضمن گرامیداشت دهه کرامت، بر برنامه ریزی دقیق برای مناسبت‌های این ایام تاکید کرد و اظهار داشت: سعی شود در هرکدام از این روز‌ها برای رضای خدا مومنی را دلخوش کنیم.

او با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری پیرامون انتقاد کردن، افزود: باید سخنان خود را آزادانه، اما با آرامش مطرح کرد، داد و فریاد زدن نشانه انتقاد نیست، گاهی فریاد زدن نشانه حقانیت نیست بلکه شاید نشانه این است که مطلب مطرح شده حق نیست.

نماینده، ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: اینکه بد بگوییم و سپس مطرح کنیم که انتقاد کرده ایم رفتار اشتباه و غلطی است، بنابراین باید مسائل اخلاقی و معنوی را به جدیدت دنبال کرده و سعی شود تا در دهه کرامت دلی را شاد کنید.

آیت الله دژکام ادامه داد: شیراز به واسطه اینکه شهر فضل و ادب است باید جلودار این حرکت فرهنگی و اخلاقی باشد، حوزوی ها، فرهیختگان و فرهنگ دوستان پا پیش رو بگذارند، نباید مسائلی که اشتباه است را توجیه کنیم، ضمن اینکه مجالی برای آزاد سخن گفتن باز کنیم و زیبا سخن گفتن را نیز فرا دهیم.

خطیب نماز جمعه شیراز اظهار کرد: این چه نوع رفتاری است که برخی قلم به دست می‌شوند و حرف‌هایی را به اسم انقلابی بر روی سایت‌ها می‌نویسند، همه اقشار از جمله گویندگان باید تمرین زیبا سخن گفتن را داشته باشند، گذشتگان این شهر زیبا سختن گفتن را به ما یاد داده اند.

او همچنین با اشاره به قرار داشتن در آستانه هفته اول تیر و هفته قوه قضائیه، این هفته را گرامی و یاد و خاطره تمام افراد خدوم و شهدا و ایثارگران این عرصه را پاسداشت.

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه کار قضاوت کار دشواری است، و نیاز به علم، هلم و اخلاق به صورت ویژه دارد، گفت: از خداوند نیز می‌خواهیم به دستگاه قضا کمک دهد تا بتواند خدمت‌های چشمگیرتری برای جامعه اسلامی رقم بزند.

او عنوان کرد: از همه افرادی که در دستگاه قضا هستند تقاضا داریم که در مواجه با ارباب رجوع ناملایمت و خلاف ادب را ببینید، در مقام داوری انصاف را از دست ندهند.

خطیب نماز جمعه شیراز اظهار کرد: مقام معظم رهبری سال ۹۹ را سال جهش تولید نامگذاری کردند، از این رو باید از دستگاه قضایی حمایت بیشتری کرد، تا آنچه می‌تواند برای جهش تولید انجام دهد.

آیت الله دژکام بیان کرد: همچنین افرادی که وارد قوه مقننه شده اند باید اولویت نخست خود را جهش تولید قرار دهند چراکه اگر بتوانیم این موضوع را برطرف کنیم دیگر مسائل نیز حل خواهد شد.

او در ادامه با اشاره به گرامیداشت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات، افزود: اکنون در وضعیتی قرار داریم که برخی طلاب مبلغ در آمریکای جنوبی شهید می‌شوند، انسان‌هایی در برزیل که یکی از مناطق تبلیغی بوده وجود دارند که سخنان اهل بیت (ع) به گوش آنان نرسیده است، بنابراین باید در فضای بین الملل تبلیغ دین شود، در مقتضای کشور نیز نیاز به تبلیغ بوده که گوشه‌ای از آن بر عهده سازمان تبلیغات است امیدواریم نیروی‌های کیفی برای این امور تربیت کنیم.

نماینده، ولی فقیه در استان فارس گفت: در این روز‌هایی که می‌گذرانیم آمریکا در درون کشور خود دچار یک چالش‌هایی است که عموما می‌شنویم، اما از نظر سیاسی بساطی را راه اندازی می‌کنند که نشان دهند هنوز ابرقدرت هستند و می‌توانند برای دیگر کشور‌ها خط و نشان بکشند، اخیرا برای سوریه نیز این کار را درست کرده اند، درحالی که همه جهانیان مشاهده کردند که دیگر آمریکا برای مسائل استراتژیک جهان نمی‌تواند تصمیم گیرنده باشد.

امام جمعه شیراز در پایان گفت: به دستگاه هیئت حاکمه آمریکا، جمهوری خواهان و دموکرات آنان اعلام می‌کنیم، که اگر پنبه‌ای درون گوش خود گذاشته اند بیرون بیاورند، که صدای خورد شدن استخوان‌های شما به گوش می‌رسد و صدای مردم ایران (مرگ بر آمریکا) امروز از زبان مردم خود شما شنیده می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۰۶ تير ۱۳۹۹
امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
اخه امریکا
فکر کنم امریکا جز نرم تن ها باشد
آخرین اخبار