رئیس ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: تدریس دانش آموزان در فضای مجازی ادامه دارد و مدارس حق بازگشایی ندارند.

سید محمد موسوی رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان طی گفت‌وگوی تلفنی با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: براساس بخشنامه وزارت آموزش و پرورش، بدلیل شیوع گسترده ویروس کرونا در خوزستان و افزایش تعداد مبتلایان به این ویروس، آموزش دانش آموزان از طریق فضای مجازی ادامه دارد.

او با بیان اینکه هیچ مدرسه‌ای در استان خوزستان حق فعالیت و بازگشایی و رفع اشکال دانش آموزان بصورت حضوری را ندارد، افزود: در صورتیکه در شهرستانی از استان، بازگشایی خودسرانه مدارس و اجبار به حضور دانش آموزان برای برگزاری امتحانات در همه مقاطع تحصیلی به استثناء پایه دوازدهم  اعلام شود، با مدیران مدارس و متخلفان امر براساس قوانین برخورد خواهد شد.

موسوی با بیان اینکه با پیگیری کوروش مودت مدیرکل اداره کل آموزش و پرورش استان با وزارت آموزش و پرورش درحال رایزنی برای برگزاری غیرحضوری امتحانات پایه نهم هستیم، اظهار داشت: هم اکنون حوزه‌های امتحانی برای برگزاری امتحانات نهایی و داخلی پایه دوازدهم به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد مبارزه با کرونا درحال آماده سازی هستند.

این مقام مسئول تاکید کرد: از دانش آموزان و والدین آن‌ها خواهشمندیم در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را به اداره ارزیابی و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان اطلاع دهند تا پیگیری و با متخلفان برخورد جدی صورت گیرد.

درخصوص شهریه مدارس غیردولتی اظهار کرد: با توجه به تعطیلی مدارس بدلیل شیوع کرونا ویروس، مدارس غیرانتفاعی فقط مجاز به دریافت شهریه ثابت و شهریه فوق برنامه تا پایان بهمن ماه هستند و حق دریافت شهریه فوق برنامه‌ها از اسفند ماه تا پایان سال تحصیلی جاری ندارند و در صورتیکه مدرسه‌ای اقدام به مبلغی بیش از موارد مذکور دریافت کند، با آن واحد برخورد جدی خواهد شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.