استاندار خوزستان گفت: امسال ۲۲ مشعل دیگر در منطقه شرق کارون با بهره برداری از طرح های مختلف خاموش خواهد شد.

علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم را جمع آوری گاز‌های مشعل‌های نفتی عنوان کرد و گفت: در نیمه نخست امسال قرار است ۱۶ مشعل در شرق کارون با بهره برداری از پروژه‌های طرح بهسازی و احداث تاسیسات جمع آوری گاز‌های مشعل، خاموش شود.

او افزود: ارزش این میزان سرمایه گذاری برای اجرای احداث طرح‌های مذکور، بیش از ۴۰۰ میلیون دلار برآورد شده است.

آقای حسینی محراب با بیان اینکه ۷ پروژه از ۲۷ پروژه این طرح به ارزش حدود ۴۰۰ میلیون دلار تا پایان نیمه نخست امسال به بهره برداری می‌رسد اضافه کرد: با انجام این سرمایه گذاری،۲۵۰ میلیون فوت‌مکعب به ظرفیت خوراک بیدبلند در نیمه دوم سال اضافه می‌شود و با این افزایش خوراک، محصول بیشتری تولید و در نتیجه متان بیشتری به شبکه سراسری گاز و اتان بالاتری به‌عنوان خوراک به مجتمع‌های پتروشیمی تزریق می‌شود.

استاندار خوزستان یادآور شد: این پروژه‌ها شامل پروژه‌های بازگردانی پازنان، پست ۴۰۰ کیلوولت ایثار، ایستگاه تزریق گاز گچساران و پروژه بسیار بزرگ رگ سفید یک در قالب سه پروژه برق‌رسانی شامل یک پست ۱۳۲ کیلوولت با ۲۱۰ دکل برق و حدود ۱۷۸ کیلومتر لوله‌کشی از ۶ کلاستر (تفکیک‌گر) با حدود ۱۲۰ میلیون فوت مکعب گازسوزی و یک واحد فرایندی است.

عالی ترین مقام دولتی در استان پیشرفت فیزیکی طرح «بهسازی و احداث تأسیسات جمع‌آوری گاز‌های مشعل» در شرق کارون را بیش از ع به ۶۵درصد اعلام کرد و ادامه داد: با برنامه ریزی که در دولت سیزدهم انجام شده، پیشرفت این طرح تا پایان سال به ۸۰درصد خواهد رسید.

او یادآورشد: دولت سیزدهم تمرکز ویژه‌ای بر جمع‌آوری گاز‌های مشعل در کشور داشته است تا افزون بر خلق ثروت، گام مهمی را همسو با عمل به مسئولیت‌های اجتماعی در حفظ محیط‌زیست برداشته باشد.

پیش بینی می‌شود طرح «بهسازی و احداث تأسیسات جمع‌آوری گاز‌های مشعل» تا پایان سال ۱۴۰۴ تکمیل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.