مدیر جهاد کشاورزی رضوانشهر گفت: نوغانداران این شهرستان سالانه بیش از ۵ تن پیله‌تر ابریشم تولید و به بازار مصرف عرضه می‌کنند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مسعود رزاقی ، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رضوانشهر گفت: ۲۰۰ خانوار نوغاندار در این شهرستان، سالانه بیش از ۵ تن پیله‌تر ابریشم تولید و به بازار مصرف عرضه می‌کنند.

او افزود: باتوجه به قیمت تضمینی تعیین شده از سوی دولت و استقبال بسیار خوب از پرورش کرم ابریشم امسال ۳۰۰ جعبه تخم نوغان میان متقاضیان در سطح مناطق مختلف رضوانشهر و پره سر توزیع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رضوانشهر با اشاره به توزیع نهال‌های اصلاح شده توت، میان نوغانداران رضوانشهر و پره سر ، گفت: سالانه حدود ۵ هزار اصله نهال توت بین متقاضیان و خانوار‌های نوغاندار این شهرستان توزیع می‌شود.

مسعود رزاقی افزود : در تلاشیم صنایع تبدیلی این صنعت را در سطح منطقه راه اندازی کنیم تا شاهد ابریشم بافی  نیز در رضوانشهر باشیم.

او تصریح کرد: شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت، دو بخش و ۱۲۰ روستا در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است و هم اکنون بیش از ۲۰۰ خانوار به نوغانداری مشغول هستند.

امسال ۱۶ هزار جعبه تخم نوغان در استان توزیع می‌شود که ۱۷ درصد بیشتر از پارسال است، امسال برای حمایت از نوغانداران پرداخت غرامت بیمه این صنعت ۳ برابر افزایش یافته است.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.