مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت:حفظ محیط زیست امر به معروف و جلوگیری از تخریب آن مصداق نهی از منکر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان، در دیدار بازرسان ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان از این اداره کل، گفت: حفظ و حراست از محیط زیست در آموزه‌های دینی و در سیره نبوی و بزرگان دین بسیار تأکید شده است و قطعاَ هرگونه تخریب و آسیب رساندن به محیط زیست و طبیعت، کشتن بی مورد حیوانات و ایجاد آلودگی در جامعه از بزرگترین منکرات است که باید به هر نحوی از آن‌ها جلوگیری شود.

فریبا رضایی افزود: با امر به معروف می‌توان به موقع با کسانی که حرکت و سمت و سوی توسعه را به سمت تخریب غیر قابل جبران محیط زیست، آلودگی و از بین رفتن تنوع زیستی می‌برند مقابله و از آن جلوگیری کنیم.

او تأکید کرد: یکی از برنامه‌های مهم این اداره‌کل اجرای منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های ابلاغی ایشان در حوزه محیط زیست است که تداوم این نشست‌ها و فعال شدن کارگروه امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی در جهت حفظ و نگه داشت محیط زیست مؤثر و مفید خواهد بود.

رضایی با اشاره به اینکه آموزش مسایل زیست محیطی در تمامی سطوح از اولویت‌های اصلی این اداره کل است خاطر نشان ساخت: با جلب مشارکت عموم مردم و سازمان‌های مردم نهاد تلاش شده است برای بهبود مستمر شرایط محیط زیست گام‌های تأثیر گذاری برداریم.

او با یادآرو شدن اینکه کار در محیط زیست چند وجهی و در سطوح انسانی، اکوسیستم، تنوع زیستی و گیاهی و حتی نیمه نظامی است، افزود: چشم طمع به محیط زیست از سوی سودا گران و متجاوزگران همیشه وجود داشته و این موضوع حفاظت محیط زیستی را پرچالش و خطیر می‌کند؛ اما تمامی کارکنان با جان و دل از این انفال الهی حراست و پاسداری کرده که شهدای محیط زیست اسوه سایر کارکنان و مصداق بارز این مسأله هستند.

 بازرس معین شواری امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان نیزدر این دیدارگفت: پاسداری و حفاظت از منابع و سرمایه‌های ملی از بزرگترین معروفات است و اداره حفاظت محیط زیست و ستاد امر به معروف دو یار کمکی همدیگر هستند و امید است ارتباطات گسترده تری در زمینه‌های مختلف با هم داشته باشند.

سید شکری،کاهش مصرف انرژی و استفاده از کالای ایرانی را از مهمترین راه‌های نیل به سمت "سال جهش تولید" از سوی مقام معظم رهبری عنوان کرد.

دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر حفاظت محیط زیست کردستان نیز با ارائه عملکرد این اداره گفت:در راستای اشاعه فرهنگ حفاظت ازمحیط زیست به عنوان یکی از مهمترین برنامه‌های امر به معروف برنامه‌های آموزشی مختلفی مانند بازدید از موزه تاریخ طبیعی برای تمام مقاطع مختلف آموزش و پرورش، مهد کودک‌ها ، پیش دبستانی‌های تخت اداره کل بهزیستی ، دانشجویان دانشگاه‌ها وحتی عموم مردم به صورت رایگان، یک ساعت با محیط بان و مدیریت سبز در سطح استان از سوی محیط زیست انجام شده است.

فایق مندمی افزود: آموزش مدیریت سبز برای دبیران شورای امر به معروف و نهی از منکر ادارات و سازمان‌های استان، در زمینه‌های مختلف زیست محیطی یکی از مهمترین برنامه‌های شورای امر به معروف و نهی از منکر حفاظت محیط زیست کردستان در سال جاری است که با همکاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.