معاون امور اقتصادی استاندار همدان گفت: برای حمایت از ۱۴ رسته شغلی آسیب دیده از کرونا، ۸۰۴ میلیارد تومان تسهیلات یارانه‌ای به صاحبان این مشاغل در استان همدان پرداخت می‌شود.

اختصاص ۸۰۴ میلیارد تومان تسهیلات برای خسارات کرونا به مشاغل استان همدانمظاهر پور مجاهد، معاون امور اقتصادی استاندار همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان اظهار داشت: ۸۰۴ میلیارد تومان تسهیلات یارانه‌ای از طریق ۱۵ بانک عامل در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

او افزود: متقاضیان با توجه به شرایط اعلام شده شامل قرار داشتن در رسته‌های ۱۴ گانه اعلامی از سوی دولت، نداشتن تعدیل نیروی کار، بر مبنای اطلاعات بیمه تامین اجتماعی  و داشتن مجوز باید در سامانه کارا به آدرس kara.mcls.gov.ir  نام نویسی کنند.

مشاغل دارای مجوز از سازمان های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و حج و زیارت با رسته های مراکز گردشگری، دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری و زیارتی، تولید، توزیع و فروش صنایع دستی مشمول دریافت این تسهیلات هستند .

این تسهیلات مشاغل دارای مجوز از وزارت راه و شهرسازی با رسته های حمل و نقل عمومی، مسافر برون شهری، هوایی،جاده ای، ریلی و دریایی، مجوزهای صادر شده از وزارت کشور با رسته های حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری ، مشاغل زیر مجموعه  وزارت صنعت، معدن و تجارت با رسته های تولید و توزیع غذاهای آماده، تولید و توزیع کفش، مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی ها، بستنی و آبمیوه فروشی را هم شامل می شود.

مشاغل آسیب دیده از کرونا  شامل آموزشگاه های رانندگی،آرایشگاه ها ، سالن های زیبایی و گرمابه، مجوزهای صادر شده از سوی وزارت ورزش و جوانان با رسته های باشگاه‌ها و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی، مجوزهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با رسته های مراکز فرهنگی، آموزشی، هنری و رسانه‌ای کتاب فروشان، ناشران و کارت‌پستال فروشان هم میتوانند از تسهیلات حمایتی برای جبران خسارت کرونا بهره مند شوند .

مشاغلی که مجوزهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با رسته های موسسات خصوصی درمانی، آزمایشگاهی و پاراکلینیکی، مجوز های وزارت جهاد کشاورزی  شامل واحدهای پرورش مرغ گوشتی و مرغ مادر گوشتی، مراکز تولید محصولات گلخانه‌ای سبزی و صیفی جات صادراتی و مراکز تولید و عرضه گل و گیاهان زینتی و ماهیان زینتی و همچنین مراکز سازمان بهزیستی شامل مهدهای کودک ها هم شامل این رسته های شغلی می شوند.

پورمجاهد بیان کرد: بر اساس ساختار تعریف شده برای فعالان اقتصادی مورد تایید پیامک ارسال می‌شود و پس از نام نویسی و تایید دستگاه اجرایی مربوطه، به یکی از شعب بانکی استان برای دریافت تسهیلات حمایتی معرفی می‌شوند.

معاون امور اقتصادی استاندار همدان از  پرداخت بیمه بیکاری برای شاغلان آسیب دیده از کرونا هم خبر داد و گفت: بیمه بیکاری اسفند به زودی به حساب متقاضیان واریز می شود.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.