کلاس آموزشی تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در شهرستان نهبندان برگزار شد.

راه انجام رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: با شروع فصل گرما و فعال شدن کنه‌ها هر ساله شاهد بروز بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در مناطق مختلف کشور هستیم.

او افزود: واحد آموزش و ترویج شبکه دامپزشکی نهبندان با سرلوحه قرار دادن آموزش در پیشگیری از این بیماری، اقدام به برگزاری یک دوره کلاس آموزشی با همکاری مجری طرح‌های اشتغالزایی اجتماع محور بنیاد برکت در این شهرستان نمود.

راه انجام ادامه داد: کلاس آموزشی تب خونریزی دهنده کریمه کنگو با شرکت ۴۵ نفر از دامداران روستا‌های طرح هدف سحاب (آرویز، اسدآباد، حسین آباد، شوسف، خونیک پایین و ابراهیم آباد) در حسینیه سیدالشهداء (ع) شهر نهبندان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد .


بیشتر بخوانید: خطر بروز بیماری تب کریمه کنگو با شروع فصل گرما


رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان گفت: متقاضیان طرح پرورش دام با راه‌های انتشار و انتقال بیماری، علائم و راه‌های کنترل و پیشگیری از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو آشنا شدند.

او با اشاره به اینکه تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یکی از بیماری‌های حاد و مشترک بین انسان و دام است،بیان کرد: این بیماری از طریق گزش کنه آلوده، کشتار غیرمجاز دام و تماس مستقیم با دام آلوده و یا خون و مایعات بدن دام آلوده می‌تواند به انسان منتقل شود.

راه انجام ادامه داد: جداسازی محل نگه داری دام از محل زندگی، بهسازی جایگاه نگهداری دام، سمپاشی بدن و جایگاه نگهداری دام، تدابیر لازم جهت محافظت از گزیده شدن توسط کنه ناقل، پرهیز از کشتار غیرمجاز دام و عدم خرید گوشت از این مراکز را از جمله راه‌های مقابله و پیشگیری از این بیماری برشمرد.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.