شاکرمی گفت: کارمندی که رسمی می‌شود باید احساس بهره‌وری بیشتری داشته باشد نه اینکه انگیزه کار خود را از دست بدهد.

 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حاتم شاکرمی  در خصوص استخدامی در مراکز دولتی و خصوصی، گفت: در مراکز دولتی برای کارمندان رسمی، پیمانی و  قراردادی باید انگیزه لازم را ایجاد کرد تا بتوانند در هر صورت بهترین بهره‌وری را داشته باشند.

معاون وزیر کار با بیان اینکه کارمندان با ارتقا جایگاه نباید انگیزه خود را از دست بدهند، ادامه داد: می‌‌خواهیم انگیزه کار را در کارمندان و کارگران افزایش دهیم، اینکه کارگری را از پیمانی به رسمی تبدیل می‌کنیم بدین معناست که قصد افزایش انگیزه را داریم در حالی که بسیاری از کارگران به محض رسمی شدن، انگیزه کار خود را از دست می‌دهند.

او بیان کرد: کارمندی که رسمی می‌شود باید احساس بهره‌وری بیشتری داشته باشد، اینکه فرد این موضوع را تشخیص ندهد کار را سخت خواهد کرد.

شاکرمی گفت: این موضوع نیاز به آسیب شناسی بیشتری دارد تا متوجه شویم چرا کارمندی که از پیمانی به رسمی تبدیل می‌شود انگیزه خود را از دست می‌دهد. بحث نظام عملکرد در افزایش انگیزه مهم است و بهسازی نیروی انسانی و بهره‌وری نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

معاون وزیر کار گفت: در حوزه منابع انسانی خوشحالیم چرا که برنامه‌ریزی خوبی دیده شده است. این صنعت به جهت وابستگی به دولت تغییرات مدیریتی زیادی داشته و چینش منابع انسانی متفاوت بوده است.

او افزود: نگاه متفاوت به منابع انسانی اهمیت ویژه‌ای دارد. اینکه تولید افزایش می‌یابد و به دنبال آن نیرو افزایش می‌یابد کار بسیار ارزشمندی است. بزرگترین دارایی هر شرکت از جمله ایران خودرو منابع انسانی است.

شاکرمی افزود: جهش تولید می‌تواند موجب افزایش اشتغال شود. جهش تولید می‌تواند به ارتقا کیفیت کمک کند. کیفیت و استفاده از ظرفیت داخلی در جهش تولید نقش بسزایی دارد.

معاون وزیر کار افزود: نگرانی در خصوص حفظ سلامتی در واحد‌های بزرگ داریم. اگر در بحث شیوع کرونا این واحد‌ها آسیب ببینند قطعا در واحد‌های کوچک اثرگذار خواهند بود.

او گفت: ایران خودرو توانست با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مسایل آموزشی شیوع کرونا را کنترل کند و از این بابت متشکر هستیم. ما باید با استفاده از ظرفیت داخل، کار‌ها را انجام دهیم.

شاکرمی گفت: در مدت شیوع کرونا نزدیک به ٨٠ هزار بازدید از گرو‌ه‌های مختلف تولیدی داشتیم که در نیمی از این بازدیدها مجبور به تذکر شدیم.

او تشریح کرد: استاندارد سازی باید در اولویت کار باشد. باید به سمت اجرای نظام مالی برویم، رعایت عدالت مزدی در اولویت کار است.

در ادامه این مراسم رضا امینی، مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های سازمان تامین اجتماعی گفت: حفظ اشتغال موجود برای تامین اجتماعی اهمیت بالایی دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: اینکه گروه صنعتی ایران خودرو در تلاش برای حفظ شغل است نشان از برنامه استراتژی دارد.

امینی گفت: مسایل انگیزشی باعث ارتقا کار می‌شود. هر نوع پرداخت باید لحاظ شود، چون در بازنشستگی تاثیر زیادی دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار