مدیر جهاد کشاورزی جوانرود گفت : ۳۰ هکتار باغ انار روستای «هشپشوله» از توابع بخش کلاشی این شهرستان به آبیاری قطره‌ای تجهیز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حسن ویسی مدیر جهاد کشاورزی جوانرود گفت : برای شبکه آبیاری قطره ای، ایستگاه پمپاژ و استخر ذخیزه آب در این روستا ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

او گفت : در سطح شهرستان جوانرود تاکنون ۴۵۰ هکتار آبیاری قطره‌ای و ۱۰۰ هکنار آبیاری بارانی انجام گرفته است.

فرماندار جوانرود بر تسریع در حل مشکل آبرسانی به باغات هشپشوله تاکید کرد و گفت: ضرورت دارد برای جلوگیری از خشک شدن باغات اداره برق در کمترین زمان ممکن نسبت به تسریع انشعاب برق برای آبرسانی به باغات این منطقه اقدام کند.

رستگار یوسفی، موضوع آبرسانی به باغات در این منطقه را مهم دانست و افزود: آبرسانی به ۳۰ هکتار باغات روستای هشپشوله علاوه بر ایجاد اشتغال برای ۳۰ نفر موجب جلوگیری از مهاجرت بی رویه مردم به شهر خواهد شد.

او ادامه داد: روستا‌ها کانون‌های مولد هر جامعه‌ای محسوب می‌شوند و نقش مهمی در توسعه کشور و حرکت در مسیر اقتصاد ملی دارند.

یوسفی گفت: توسعه روستایی را می ­توان عاملی در بهبود شرایط زندگی افراد متعلق به قشر کم درآمد ساکن روستا و خودکفاسازی آنان در روند توسعه کلان کشور دانست.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.