معاون وزیر، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه باید یک فصل آموزشی مهارتی تدوین شود و جزو دروس حوزه علمیه قرار گیرد، گفت: همان طور که هیچ معلمی نباید بدون مهارت فارغ التحصیل شود، هیچ طلابی نیز نباید بدون مهارت وارد جامعه شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،علی اوسط هاشمی معاون وزیر، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور  روز یکشنبه در آیین افتتاحیه مرکز "مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی" حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت ورود مهارت به بطن حوزه‌های علمیه، گفت: باید مهارت با درس‌های حوزه درهم آمیخته شود و طلاب در کنار درس‌ها چند واحد مهارت را یاد بگیرند.

او گفت: طلابی که در حوزه‌های علمیه به دنبال کسب دانش و دانایی هستند به همراه جامعه فرهنگیان و مدرسان دارای منزلت اجتماعی و تریبون بوده و می‌توانند با فضاسازی موجب تغییر نگاه در جامعه شوند.

او افزود: باید نگاه‌ها به سمت فضیلت کسب مهارت سوق داده شود، زیرا اکنون تمام ارزش‌های جامعه فقط در مسیر کسب دانش، مدرک و بودن در دانشگاه خلاصه شده است، اما این جامعه تا چه حد نیازمند پزشک، مهندس و خلبان است؟

او خاطرنشان کرد: کثرت و تنوع در بخش‌های مختلف جامعه قابل جستجو است و فقط باید به شکل جدی به آن بیندیشیم تا شاهد تغییر نگاه در جامعه جویای موقعیت و کار متناسب با شان و منزلت آدمی شویم.

هاشمی با تاکید بر ارزش بالای کار‌های فرهنگی، اظهار کرد: می‌توان برای خروج از ناامیدی‌ها، یک جریان را ایجاد کرد، زیرا که جمهوری اسلامی برای رسیدن به بالندگی و پویایی نباید فقیر و بیکار محتاج داشته باشد.

او افزود: باید به جایی برسیم که جامعه تنها از دولت توقع نداشته باشد و هرکس بداند که خود می‌تواند از عهده برون رفت از مشکلاتی که او را احاطه کرده است با تکیه بر قابلیت و روی آوری به یک فن بیرون بیاید.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: اگر طلاب در کنار کسب علم و دانش و معرفت در حوزه دین یک نقش اجتماعی را در معیشت کشور داشته باشند، بازتاب مثبتی داشته و حتی باور‌ها تقویت خواهد شد.

حجت الاسلام فرهاد عابدینی معاون فرهنگی و خانواده مرکز خدمات حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی هم با بیان اینکه در سال گذشته، قرارگاهی تحت عنوان حضرت خدیجه (س) در محل حوزه‌های علمیه تبریز با هدف توانمندسازی خانواده‌های طلاب تاسیس شد، گفت: در قرارگاه حضرت خدیجه (س) چندین دوره کارگاه خیاطی مخصوص همسران طلاب برگزار شد که در دوران شیوع کرونا، بیش از ۴۰۰ هزار ماسک بهداشتی تولید کرده و پس از بازگشت به منطقه خود، اقدام به تاسیس کارگاه و تولید ماسک و گان بهداشتی کردند.

او  افزود: تلاش می‌کنیم تا خانواده‌های طلاب نیز بتوانند در بحث آموزه‌های مهارت زندگی در کنار نشر و ترویج آموزه‌های دینی گام بردارند.

او با اشاره به ضرورت ترویج مشاغل خانگی، گفت: در مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی، تاکنون بیش از ۱۵ دوره مهارت آموزی برگزار شده است و هنوز هم آموزش‌ها در بستر فضای مجازی ادامه دارد.

او افزود: مشاغلی، چون قالی بافی، زنبورداری، پرورش قارچ، گیاهان دارویی و بوقلمون و تولید کاغذ خوشنویسی از جمله مشاغل فعال در استان هستند که در این مرکز آموزش داده می‌شود.

حجت الاسلام عابدینی گفت: اگر این مرکز مورد حمایت واقع شود، همسران طلاب در کنار کسب مهارت و شغل، با ایجاد کسب و کار، باقی افراد را نیز صاحب شغل خواهند کرد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.