به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نظر میآید که هواپیماهای الکتریکی همواره به سوی کاربردی شدن و استفاده روزمره برای مسافرتها در حال حرکت هستند. اخیراً دو شرکت مگنیکس و آئروتک هواپیمایی را به پرواز درآوردهاند که به ادعای آنها بزرگترین هواپیمای تمام الکتریکی دنیا است.
این وسیله نقلیه هوایی توانست در آخرین آزمایش خود ۳۰ دقیقه در آستمان واشنگتن پرواز کند و بجای موتور توربوپراپ از مدل Magni500 شرکت مگنیکس با ۷۵۰ اسببخار برای تهیه قدرت خود استفاده کرد. طبق گفتههای رئیس شرکت مگنیکس، روی گنزارسکی، پرواز آزمایشی بدون نقض بود. این دو شرکت با ارتقای هواپیمای مدل Cessna 208B Grand Cavaran آن را آماده این فعالیت کرده و نامش را eCaravan اعلام کردند.
با وجود پیشرفت در به پرواز درآوردن بزرگترین هواپیمای الکتریکی، نکات منفی بسیاری وجود دارد که شرکتهای مذکور تصمیم گرفتند با آن سازگاری کنند. باطریها برای تولید انرژی فضای زیادی را اشغال میکنند در نتیجه هواپیمای eCaravan تنها میتواند چهار الی پنج مسافر را برای سفری ۱۰۰ مایلی در خود جای دهد. این در حالی است که مدل مذکور برای حمل ۱۴ مسافر طراحی شده است. شرکتهای مگنیکس و آئروتک امیدوارند بتوانند تعداد مسافران را پس از پیشرفت در توسعه فناوری به نه نفر برسانند و آنها را به سفری ۱۰۰ مایلی ببرند.
با این حال شواهد حاکی از آن است دو شرکت مذکور برای مدتی قادر به توسعه فناوری خود نیستند. بر اساس گزارشهای منتشر شده هواپیمای مذکور پیش از دریافت تأییدیه فعالیت تا سال ۲۰۲۱ نمیتواند فعالیت جدی برای توسعه خود داشته باشد. به هر حال وجود فناوری اینچنینی میتواند در طولانی مدت فواید بسیاری داشته باشد.
دو شرکت سازنده باور دارند چنین قابلیتی میتواند برای استفاده روزمره در شرکتهای هواپیمایی مفید واقع شود. برای مثال پرواز با چنین هواپیمایی تنها ۶ دلار در هر ۳۰ دقیقه هزینه خواهد داشت و همچنین این وسیله نقلیه هیچ آلودگی خاصی تولید نمیکند. گفتنی است مدتی طول میکشد که زمان سفرهای هوایی الکتریکی از ۳۰ دقیقه بیشتر شود، اما فعلاً چنین فناوری جدیدی میتواند سرعت کاهش استفاده از وسایلی که باعث تولید آلودگی میشوند را افزایش دهد.
بیشتر بخوانید: دعوت آلمان از توئیتر برای انتقال این شرکت از خاک آمریکا به اروپا
انتهای پیام/