طرح کشوری هر خانه یک پایگاه سلامت امروز دوشنبه ۱۲ خردادماه در مازندران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، دکتر روحانی زاده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران به آغاز طرح کشوری هر خانه یک پایگاه سلامت امروز دوشنبه ۱۲ خردادماه در استان اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف اجتماعی کردن سلامت، تامین، حفظ ارتقای سطح سلامت مردم، توانمند سازی افراد برای خود مراقبتی و ارتقای سلامت فردی اجرا شده است.

او افزود: حمایت سلامت خانواده، ارتقای سلامت جامعه از طریق یاری و مشارکت جمعی و اجتماعی کردن محور آموزش سلامت از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

او گفت: بر این اساس این طرح، برای هر خانوار، از درون خانواده ها، یک نفر را که از دانش، هوش، توانمندی و مهارت کافی برخوردار است، انتخاب و به این فرد آموزش‌های لازم در ارتباط با سلامت خود و خانواده اش ارائه می‌شود.


دکتر روحانی زاده افزود: اگر در خانواده این افراد بیماری‌هایی مانند دیابت و فشار خون وجود داشته باشد، مهارت این فرد درون خانواده بالا می‌رود تا از آن فرد بیمار نیز مراقبت کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: طرح «هر خانه، یک پایگاه سلامت» که یک آموزش عمومی برای بهداشت و خود مراقبتی خانواده‌ها محسوب می‎ شود، از اواسط زمستان به صورت آزمایشی در دانشگاه‌های علوم پزشکی قم، سمنان و قزوین آغاز شد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.