دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور از ادامه فعالیت‌های جدی این نهاد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، با وجود اینکه کرونا در این مدت بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی را مختل کرد، کارگروه ساماندهی مد و لباس در دوران شیوع این ویروس، به فعالیت‌های جهادی روی آورد. از ۲۴ اسفند ۹۸، این کارگروه با تعدادی از نشان‌های تجاری فعالیت خود را مجدد آغاز کرد.


بیشتر بخوانید: حرکت جهادی نشان های تجاری برای تولید ماسک و پوشاک کادر درمان/ شفاپور: فعالان عرصه پوشاک شبانه روزی کار می کنند


با شیوع کرونا در ایران برخی از نشان‌های تجاری به صورت رایگان، خط تولید خودشان را تغییر دادند و ماسک و پوشاک مورد نیاز جامعه پزشکی و مردم را تولید کردند. با وجود اینکه کرونا، اقتصاد حوزه مد و لباس را مانند دیگر بخش‌های کشور تحت تأثیر قرار داد و مشکلات مالی گریبان‌گیر این حوزه شد، اما طراحان و تولید کنندگان از کار جهادی آن هم به صورت رایگان دست بر نداشتند. حالا با افت شیوع کرونا، کارگروه ساماندهی مد و لباس در نظر دارد که بسیاری از فعالیت‌های عقب مانده خود را از سربگیرد و جشنواره‌های تازه‌ای را برگزار کند.

در این خصوص با مرضیه شفاپور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس گفت‌وگو کردیم. شفاپور به خبرنگار ما گفت: به تازگی دستور بازگشایی مزون‌ها و موسسات تک منظوره هنری را داده ایم. کم کم مجوز برگزاری برنامه‌ها و رویدادهای هنری مرتبط با مد و لباس را هم صادر خواهیم کرد. ان شاء الله در تابستان پیش رو رویداد فرهنگی حجاب و عفاف را در مصلی بزرگ تهران برگزار می‌کنیم. قرار است نشست‌های تخصصی با طراحان هم برگزار شود تا برنامه‌های مد و لباس را نسبت به سه ماه اخیر، پررنگ‌تر جلو ببریم.

شفاپور

شفاپور درباره برگزاری اختتامیه جشنواره مد و لباس فجر بیان کرد: همان طور که می‌دانید اختتامیه نهمین جشنواره مد و لباس فجر به دلیل شیوع کرونا برگزار نشد؛ در جلساتی که با فعالان حوزه مد و لباس داشتیم، به این نتیجه رسیدیم مراسم اختتامیه را برگزار کنیم. پیش از این در نظر داشتیم تنها جوایز را برای برگزیدگان ارسال کنیم.


بیشتر بخوانید: اختتامیه نهمین جشنواره مد و لباس فجر لغو شد


دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور تأکید کرد: برگزیدگان جشنواره مد و لباس فجر با برگزار نشدن اختتامیه آن موافقت نکردند و گفتند تا تابستان و کاهش شیوع کرونا منتظر می‌مانند. ما هم تصمیم گرفتیم تعداد مهمانان کمتر باشد و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اختتامیه را برگزار کنیم. احتمالاً تیرماه اختتامیه جشنواره نهم مد و لباس فجر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار