مردم آمریکا در اعتراض به نژادپرستی برای هشتمین روز به خیابا‌ن‌ها ریختند و اعتراض خود را نشان دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مرگ جورج فلوید، مرد سیاه‌پوست ۴۶ ساله غیرمسلح آمریکایی، به علت نژادپرستی پلیس آمریکا موجی از اعتراض را در این کشور برانگیخته است.

تصاویر ویدئویی قتل او نشان می‌دهد که فلوید در نتیجه رفتار خشونت‌بار پلیس آمریکایی جان خود را از دست می‌دهد. او پیش از مرگ، از مامور پلیس که زانویش را روی گردن او فشار می‌داد، خواسته بود که به او اجازه تنفس بدهد.

در پی مرگ خشونت‌بار فلوید، مردم آمریکا در واکنش به نژادپرستی حاکم بر این کشور برای هشتمین روز به خیابا‌ن‌ها ریختند و اعتراض خود را نشان دادند.

در برخی نقاط آمریکا اعتراضات با خشونت پلیس همراه بوده است و بنا بر اعلام رسانه‌ها، صدها نفر هم بازداشت شده‌اند.

تداوم اعتراضات مردمی در آمریکا علیه نژادپرستی/ خیابان‌های آتلانتا به میدان جنگ تبدیل شده است

تداوم اعتراضات مردمی در آمریکا علیه نژادپرستی/ خیابان‌های آتلانتا به میدان جنگ تبدیل شده است

تداوم اعتراضات مردمی در آمریکا علیه نژادپرستی/ خیابان‌های آتلانتا به میدان جنگ تبدیل شده است

تداوم اعتراضات مردمی در آمریکا علیه نژادپرستی/ خیابان‌های آتلانتا به میدان جنگ تبدیل شده است

تداوم اعتراضات مردمی در آمریکا علیه نژادپرستی/ خیابان‌های آتلانتا به میدان جنگ تبدیل شده استتصاویر اعتراضات مردمی در آمریکا/ سی‌ان‌ان

آخرین اخبار درباره اعتراضات مردمی علیه نژادپرستی در آمریکا را در اینجا مشاهده کنید:

تجمع در مون پلیه و لیون فرانسه در اعتراض به خشونت‌های پلیس

شمار زیادی از مردم شهر مون پلیه فرانسه با تجمع در میدان "کمدی" اعتراض خود را به خشونت‌های پلیس نشان دادند.

همزمان با اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا، خشونت‌های پلیس در فرانسه نیز بار دیگر اعتراضات ضد نژادپرستی را در این کشور زنده کرده است.

همچنین منابع خبری از تظاهرات گسترده مردم شهر لیون فرانسه در اعتراض به خشونت‌های پلیس خبر دادند. این تظاهرات موسوم به "عدالت برای آداما" در اعتراض به خشونت‌های پلیس فرانسه ضد سیاه‌پوستان در این کشور و همزمان با تظاهرات اعتراض آمیز در اغلب شهر‌های آمریکا برگزار شد.

۴ سال پیش
درگیری پلیس انگلیس و معترضان به جنایت اخیر پلیس آمریکا در لندن
۴ سال پیش
تظاهرات مردم فرانسه در پاریس علیه جنایت اخیر پلیس آمریکا و نژادپرستی در این کشور
۴ سال پیش

پنتاگون اعلام کرد نیروهای ذخیره ارتش که به واشنگتن فراخوانده شده بودند، به پایگاه‌های خود بازگشتند.

۴ سال پیش
همبستگی شهروندان انگلیسی با معترضان آمریکایی

شهر لندن امروز نیز شاهد راهپیمایی گسترده در حمایت از معترضان آمریکایی بود.

راهپیمایان شعار‌هایی در مخالفت با نژادپرستی سر می‌دادند و پلاکارد‌هایی در دست داشتند که بر روی آن‌ها نوشته شده بود: «زندگی سیاهان مهم است»، «سکوت خشونت است» و «نمی توانم نفس بکشم».

۴ سال پیش
ترامپ: اگر در ناآرامی‌های نیویورک دخالت کنم، موضوع خیلی زود حل می‌شود!

 دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا طی مصاحبه‌ای در روز چهارشنبه تهدید کرد که در صورت عدم توانایی مسئولان ایالتی در کنترل اعتراضات، شخصا برای کنترل  اوضاع شهر نیویورک مداخله خواهد کرد.

۴ سال پیش
تظاهرات بی‌سابقه در لس آنجلس
به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، قتل جرج فلوید مرد سیاه‌پوستی که به دست یک افسر سفیدپوست به قتل رسیده با اعتراض‌های گسترده‌ای در شهر لس آنجلس در ایالت کالیفرنیا نیز همراه شده است. 
 
یکی از تظاهرات‌ها هم در نزدیکی خانه شهردار لس آنجلس و محله او برپا شد. شهردار در جمع معترضان حاضر شد و خطاب به آن‌ها سخنرانی کرد. شهردار لس آنجلس به همراه معترضان به نشانه احترام به جورج فلوید، زانو زد و برای شادی روح او دعا کرد.
۴ سال پیش
ترامپ: بیشتر از هر رئیس‌جمهوری در تاریخ آمریکا به سیاه‌پوستان خدمت کرده‌ام!

رئیس جمهور آمریکا ادعایی جالب توجه را در خصوص خدمت به سیاه‌پوستان این کشور مطرح کرد.

وی در توئیتر نوشت: در سه سال و نیم (ریاست جمهوری)، من خیلی بیشتر از آنچه جو بایدن در ۴۳ سال انجام داد، برای جامعه سیاه‌پوستان کار کرده ام. در واقع او با لایحه جرم خود، که آن را به خاطر ندارد، مدت زمان طولانی آن‌ها (سیاه‌پوستان) را عقب نگه داشت. در واقع به استثنای آبراهام لینکلن فقید، دیگر رئیس جمهور جمهوری خواه، من بیشتر از هر رئیس جمهوری در تاریخ آمریکا به سیاه‌پوستان خدمت کرده ام. دموکرات‌ها و رسانه‌های جعلی این را می‌دانند، اما آن‌ها از نوشتن یا بیان آن امتناع می‌کنند، زیرا آن‌ها ذاتا فاسد هستند.

۴ سال پیش

بوگدان وچیرکو ۳۵ ساله، راننده نفتکشی که در مینیاپولیس به سوی جمعیت معترضین حمله‌ور شد، بدون اینکه اتهامی به وی وارد شود، آزاد شد.

تداوم اعتراضات مردمی در آمریکا علیه نژادپرستی/ خیابان‌های آتلانتا به میدان جنگ تبدیل شده است

۴ سال پیش

خانواده جورج فلوید با حضور در اعتراضات شهر هوستون، محل تولد او، خوستار پایان خشونت ها و اجرای عدالت شدند.

۴ سال پیش
انتقاد ترامپ از نحوه پوشش تحولات آمریکا

رئیس‌جمهور آمریکا ضمن انتقاد مجدد از رسانه‌های این کشور آنها را به جانبداری در پوشش اعتراضات اخیر متهم کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با ارسال پیامی در صفحه شخصی خود در توئیتر مدعی شد: تماشای اخبار جعلی و کاملاً جانبدارانه که «سی ان ان» و «ام اس دی ان سی» پخش می‌کنند، واقعاً ناخوشایند است. این اخبار فاقد هر گونه ارتباط با واقعیت و حقایق است. این‌ها فقط زیرشاخه‌های «کمیته ملی دموکرات ها» هستند، درست مانند نیویورک تایمز و واشنگتن پستِ وابسته به (شرکت) آمازون؛ درست مانند سال ۲۰۱۶، اما بدتر. غم‌انگیز است، اما پیروزی بزرگی نصیب ما خواهد شد!

تداوم اعتراضات مردمی در آمریکا علیه نژادپرستی/ خیابان‌های آتلانتا به میدان جنگ تبدیل شده است

۴ سال پیش

موج اعتراضات به نژادپرستی در آمریکا که به کشورهای دیگر نیز کشیده شده است در فرانسه به خشونت کشیده شد. پلیس پاریس ۱۸ نفر را در جریان اعتراضات به نژاد پرستی در آمریکا بازداشت کرد.

۴ سال پیش
تظاهرات در بیش از ۱۴۰ شهر مهم آمریکا

اعتراضات در آمریکا تا کنون دستکم ۱۴۰ شهر را تحت تأثیر قرار داده و منجر به دستگیری صد‌ها نفر شده است.

علاوه بر سیاستمداران دموکرات، بسیاری از شهرداران ایالات متحده از جمله شهردار واشنگتن به تهدید ترامپ مبنی بر فرستادن ارتش برای برقراری نظم در شهر‌ها اعتراض کرده‌اند.

۴ سال پیش

یک افسر پلیس آلاباما عصر روز سه‌شنبه به ضرب گلوله کشته شد. اداره پلیس آلاباما تایید کرد که این مامور پلیس چندین بار هدف شلیک گلوله قرار گرفته است. پلیس دو نفر را در این خصوص بازداشت کرده است.

 
۴ سال پیش

هزاران آمریکایی در اقدامی نمادین به نشانه اعتراض به قتل فلوید و تداوم سیاست‌های نژادپرستانه، روی زمین درازکشیدند و دستان خود را بر پشتشان قرار دادند.

تداوم اعتراضات مردمی در آمریکا علیه نژادپرستی/ خیابان‌های آتلانتا به میدان جنگ تبدیل شده است

۴ سال پیش
بازداشت ۴۰ معترض در نیویورک

طبق گزارش سی‌ان‌ان و به نقل از یک مقام انتظامی، اداره پلیس نیویورک حدود ۴۰ معترض را سه‌شنبه شب بازداشت کرده است. پیش‌بینی می‌شود این رقم بیشتر نیز شود. با این حال این میزان بازداشتی نسبت به شب قبل از آن که حدود ۷۰۰ معترض بازداشت شدند، کمتر است.

۴ سال پیش

مایکل رابرتز، سخنگوی پلیس پورتلند، اعلام کرد که در هشتمین روز تظاهرات پس از کشته شدن جورج فلوید به دست نیرو‌های پلیس، بین هفت تا ۱۰ هزار نفر در پورتلند ایالت اورگن تظاهرات کردند. وی تظاهرات را مسالمت‌آمیز و بدون درگیری توصیف کرد و گفت که هیچ بازداشتی در این تظاهرات اتفاق نیفتاد.

۴ سال پیش
شعار جدید آمریکایی‌ها

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: از جمله شعار‌های جدیدی که مردم در تظاهرات تکرار می‌کنند این است:«آیا (پس از فلوید) نوبت من خواهد بود؟»

 
۴ سال پیش
اعتراضات به پای مجسمه اسطوره لغو برده‌داری کشیده شد

معترضان آمریکایی به خشونت و تبعیض نژادی، اعتراضات خود را به مقابل بنای یادبود «ابراهام لینکن» اسطوره لغو برده‌داری، آزادی، برابری و دموکراسی در آمریکا کشاندند.

۴ سال پیش
حضور پررنگ مردم نیویورک در اعتراضات علی‌رغم مقررات منع رفت و آمد

آسوشیتدپرس نوشت با وجود مقررات منع آمد و شدی که سه‌شنبه شب در شهر نیویورک به اجرا گذاشته شد معترضان همچنان در خیابان‌های این شهر حضور داشتند.

۴ سال پیش

نیرو‌های امنیتی در آمریکا به سوی معترضانی که در صدد برچیدن موانع فلزی از مقابل کاخ سفید بودند، گاز اشک‌آور شلیک کردند.

۴ سال پیش

گروه کوچکی از معترضان در لس‌آنجلس با وجود اعلام حکومت نظامی همچنان در اطراف محل سکونت شهردار این شهر به شکل مسالمت‌آمیز سرگرم شعار دادن هستند، اما با ورود پلیس به محل، تنش‌ها رو به افزایش است.

۴ سال پیش
پنتاگون از اعزام ۱۶۰۰ نیرو به واشنگتن خبر داد

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) شب گذشته از انتقال حدود ۱۶۰۰ نیروی ارتش به واشنگتن در راستای حمایت از نیرو‌های پلیس خبر داد، این گام در سایه تداوم اعتراضات شبانه در این شهر برداشته شده است.

 
۴ سال پیش
خیابان‌های آتلانتا به میدان جنگ تبدیل شده است

همزمان با برقراری مقررات منع رفت و آمد در شهر آتلانتا -مرکز ایالت جورجیا- نیرو‌های امنیتی و گارد ملی و پلیس به معترضان هشدار دادند که محل‌های برگزاری تظاهرات را تخلیه کنند.

نیرو‌های گارد ملی برای تخلیه معترضان از گاز اشک‌آور استفاده کردند، ولی معترضان بر مسالمت‌آمیز بودن تظاهرات خود تأکید دارند و از نیرو‌های امنیتی و گارد ملی می‌خواهند به سوی آنان تیراندازی نکنند و مرتب اسم جورج فلوید را تکرار می‌کنند.

شبکه الجزیره گزارش داد: خیابان‌های شهر آتلانتا عملا به میدان جنگ تبدیل شده است.

 
۴ سال پیش
لغو همایش جمهوری‌خواهان در کارولینای شمالی

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، از لغو همایش انتخاباتی جمهوری‌خواهان در ایالت کارولینای شمالی (به علت نگرانی از وقوع حوادث اخیر در این کشور) خبر داد.

۴ سال پیش

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
نژاد پرستی دولت امریکا تنها مربوط به سیاه پوستان امریکا نیست تمام مردم جهان از نژاد پرستی و خشونت دولت امریکا اسیب می بینند وقتی که هواپیمای مسافربری ایرانی را منهدم کردند مسئول این جنایت را در امریکا مجازات نکردند بلکه تشویق کردند وقتی که امریکا و کشورهای اروپایی و برخی کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی انواع مختلفی از جنایات ضد بشری را علیه ایران انجام می دهند مجازات نمی شوند حتی تشویق می شوند وقتی حق ورزشکاران ایرانی را در المپیک و بازیهای اسیایی می خورند هیچ کسی کاری از دستش بر نمی اید به جز اعتراض بی فایده . وقتی تحریمهای ناجوانمردانه امریکا علیه مردم ایران اعمال می شود و 90 میلیون انسان بی گناه را دچار مشکل می کند سازمانهای حقوق بشری ساکت هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
ایا تا به حال فکر کردید که چرا در میان معترضین نژاد پرستی برخی سفید پوستان هم وجود دارند مگر نباید فقط سیاه پوستان و رنگین پوستان اعتراض کنند جوابش این است که مسئله فراتر از رنگ پوست است مسئله تفاوت نژادی , فرهنگی ,طبقاتی ,موقعیت اجتماعی و ... هستند. برخی سفید پوستان هم قربانی نا عدالتی دولت امریکا می باشند سفید پوستان فقیر در امریکا هم بیکار هستند از کار اخراج می شوند خانه انها توسط بانک و دولت مصادره می شود و با مشکلات مختلف اقتصادی روبرو هستند مسئله مربوط به قوانین و شیوه اجرای قانون و فساد مجریان قانون در امریکا است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
نمی توان به یقین گفت که تجار برده ای که افریقایی ها را به امریکا اوردند چه دین و اعتقادی داشتند اما عقل انسان این مسئله را درک نمی کند که یک یهودی یا مسیحی واقعی این کار را انجام دهد چون خداوند با برده داری و پایمال کردن حقوق انسانها مخالف است اما امروزه ادیان تحریف شده مسیحی و یهودی وجود دارند که یهودیان صهیونیستی از جمله انها هستند که خودشان را برترین می دانند و می خواهند تمام ثروت و قدرت جهان را در اختیار داشته باشند و برای رسیدن به اهدافشان حاضر به قربانی کردن انسانهای دیگر هستند
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۷:۱۵ ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
در برخی مواقع در امریکا می بینیم که سیاه پوستان در برخی موارد در استخدام اولویت دارند و شاید فکر کنیم که قوانین به نفع سیاه پوستان است در حالی که باید بدانیم که در کارهای سخت و طاقت فرسا و کارهای پست و کارهای خطرناک اولویت با سیاه پوستان است مثلا کار در معادن سنگ . در این کارها سیاه پوستان حقوق خیلی کمی دریافت می کنند و اکثر سفید پوستان تمایلی به کار کردن در چنین کارهایی ندارند اما در کارهای مهم سیاسی و اداری اولویت با سفید پوستان است و اگر سیاه پوستی هم استخدام شود حقوق پایینتری نسبت به سفید پوستان دریافت خواهد کرد شاید کارفرما بخواهد برای صرفه جویی در هزینه ها چند سیاه پوست استخدام کند ولی این به معنای ارزش دادن به انها نیست و نژاد پرستی در رفتار سفید پوستان همیشه باعث ازار سیاه پوستان خواهد شد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
برای ارام شدن شرایط در امریکا باید ان پلیس سفید پوست قاتل را اعدام کرد و قوانین اداری را بر پایه عدالت نژادی قرار داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
قوانین همین الان هم به نفع رنگین پوستان هست و سفیدپوستهایی با قابلیتهای بیشتر به دلیل قوانینی به قول خودشون در راستای تنوع یا دایورسیتی از شغلهای زیادی محروم میشند. اون اقلیت میلیاردر حاکم هم یهودیان صهیونیستی هستند که از غیریهود چه سیاه چه سفید به یک اندازه بدشون میاد. مردم پایین دست سفیدپوست گناهشون به اندازه باقی مردم و اونم این هست که اجازه دادند یهودیها برشون حاکم شند و برای اینکه راحتتر سواری بگیرند تفرقه بندازند و حکومت کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
ریشه نژاد پرستی در قاره امریکا به زمان کشف قاره امریکا بر می گردد ساکنین اولیه امریکا بومیان سرخ پوستی بودند که مورد نسل کشی مهاجرین سفید پوست اغلب اروپایی قرار گرفتند و سفید پوستان ثروتمند , سیاه پوستان افریقایی تبار را به قاره امریکا اوردند و به عنوان برده به کار گرفتند و به ثروت هنگفتی رسیدند و کشورهای افریقایی را غارت کردند و عقب افتاده نگه داشتند سفید پوستان حاضر نیستند که سرخپوستان را ساکنین اولیه امریکا بدانند انها خودشان را نژاد برتر می دانند و ساکنین اصلی امریکا می دانند و به سایر نژادها به عنوان برده نگاه می کنند رفتار پلیس امریکا با سیاه پوستان مثل بردگان است انها هیچ حق قانونی را برای سیاه پوستان قائل نیستند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
عمده تجار برده یهودی بودند. اینو سفیدپوستهایی نمیگند که میخواند گناه اجدادشونو بشورند. در این مورد رهبران دینی و شخصیتهای آکادمیک سیاه پوست مثل لوییس فراخان و تونی مارتین کتاب و مقاله نوشتند. فریب فیلمهای هالیوودی صهیونیستهایی مثل اسپیلبرگ رو نخورید که همه زورشونو میزنند تا تجار برده رو اروپاییان انجیل به دست نشون بدند. در ضمن برده‌ها صرفا سیاهپوست نبودند و اروپاییهایی از ایرلند و کشورهای شرق اروپا هم به دست صهیونیستهایی که با رسانه‌هاشون ژست ضد نژادپرستی گرفتند به بردگی کشیده شدند
Iran (Islamic Republic of)
امیرمهدی
۱۰:۴۵ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
خداوند را شکرگذارم که زنده ام و خوار و ذلیل شدن آمریکای تروریست را می بینم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
کاری مخفیانه دارند که سر مردم اینطوری گرم میکنند انجام بدند سیاست آمریکا ست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
ازدید همه ی دولتها، معترضین به اوضاع داخلی، افرادی هستند، اوباش و اراذل و وابسته به بیگانه، که باید آنها رابه هرصورتی کشت وصدای آنها راخاموش کرد!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
بله ولی تو ایران واقعا اراذل اوباش اجاره ای هستن که پول میگیرن برای خرابکاری بعد چوبشو یه عده ای ساده میخورن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
سنگ پای قزوینو کسی ندیده کجاست
آخرین اخبار