مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: معلمی که در آینده می‌خواهد جذب آموزش و پرورش شود باید نگرش و نوآوری خلاقانه برای انتقال دانش و مهارت داشته باشد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالنبی سواعدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: نشست تخصصی اجرای تفاهمنامه دانشگاه فرهنگیان و  فنی و حرفه‌ای با حضور مدیران هر دو دستگاه در دفتر دانشگاه فرهنگیان استان برگزار شد.

او افزود: به موجب این تفاهمنامه زمینه تحول بنیادی و تغییر رویکرد نظام آموزشی از آموزش محوری صرف به سوی مهارت آموزی فراهم می‌شود.

سواعدی اظهار داشت: توانمندسازی دانشجومعلمان و مربیان مؤسسات آموزش عالی وابسته به دانشگاه فرهنگیان به منظور برآوردن نیاز استان به منابع انسانی کارآمد و دارای تجارب فنی، مهارتی و حرفه‌ای و استفاده از ظرفیت‌های آموزشی، پژوهشی طرفین با هدف انجام مأموریت‌ها و تکالیف سازمانی مورد تاکید است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه آموزش محصول محور می‌تواند در دانشگاه فرهنگیان به خوبی اجرا شود، بیان کرد: برگزاری استارآپ یکی از شیوه‌های  انتقال مهارت محصول محور است که زمینه  توسعه اشتغال مولد فراهم می‌کند، ضمن اینکه دانشجو معلمان ضمن آشنایی با مهارت‌های مورد علاقه خود در دوره‌هایی که مهارت‌های معلمی را  افزایش می‌دهد با تسهیلات ویژه شرکت و مدرک معتبر دریافت نمایند.

 حسن جرفی رئیس دانشگاه فرهنگیان  استان خوزستان در ادامه این جلسه گفت: با راه اندازی مرکز مهارت آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه به دنبال تحول بنیادی نوآورانه در اجرای آموزش در دانشگاه  هستیم تا در آینده شغلی دانشجویان تاثیر گذار باشد، ضمن اینکه ظرفیت فنی و حرفه‌ای بسیار غنی و می‌تواند در توانمندسازی منابع انسانی و تربیت معلم ماهر و متخصص تاثیر بسزایی داشته باشد.

او اذعان داشت:  بهره مندی از ظرفیت، امکانات و تجهیزات و آموزش مهارتی  مطابق با استاندارد فنی و حرفه‌ای سبب  می‌شود، معلم در کنار دوران دانشجویی یک مهارت فرا تا در آینده بتواند دانش‌آموزان را به مهارت‌آموزی و کارآفرینی تشویق و ترغیب نماید.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.