گردشگران حوادث مرگبار رودخانه های البرز را متوقف کنند

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان البرز گفت: گردشگران با پرهیز از ورود به سایر رودخانه های البرز روند حوادث مرگبار را در رودخانه ها متوقف کنند.

گردشگران حوادث مرگبار رودخانه های البرز را متوقف کنندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، عباسعلی کیخایی، مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان البرز گفت: با وجود هشدارهای مکرر و نصب تابلو و بنرهای هشدار دهند، متاسفانه بسیاری از گردشگران کشور در حاشیه رودخانه و سد کرج و سایر رودخانه های استان البرز مانند رودخانه طالقان ، برغان و کردان به گردش و تفرج می پردازند که در این روزها شمار حوادث غرق شدگی افزایش یافته است.

کیخایی افزود: این رودخانه های کوهستانی در مدت زمان کمتر از ۲۰ ثانیه جان گردشگران را به مخاطره می اندازند.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای البرز گفت : پا گذاشتن به داخل رودخانه های البرز با مرگ همراه است ، از این رو به مردم و گردشگران توصیه می شود هرگز به حاشیه این مکان ها نروند و اگر می خواهند نظاره گر جلوه های طبیعی باشند از فاصله مناسب به تماشا بنشینند.

او افزود: در محدوده های کم عمق و عمق زیاد در رودخانه کرج و سایر رودخانه های استان مخاطره آمیز است و گردشگران فکر ورود حتی به مکان های کم عمق آب را از ذهن خود پاک کنند چرا که دمای پایین آب و وجود رسوبات فراوان بیشترین عامل  مخاطرات این رودخانه ها است .

کیخایی گفت : از آنجا که رودخانه های کوهستانی البرز حاصل ذوب شدن تدریخی برف ها و یخچال های طبیعی است ، دمای آب این رودخانه ها پایین بوده و با پا گذاشتن به داخل آب رودخانه بلافاصله رگ های بدن دچار انقباض شده و فرد تعادل خود را از دست می دهد که سرانجام به کام مرگ می رود.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.