نوید دانایی گفت: تعداد سفیران سلامت در اجرای ملی طرح هر خانه یک پایگاه سلامت در استان سمنان با به‌کارگیری ۱۰۰ هزار نفر پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: اجرای مرحله ملی طرح هر خانه یک پایگاه سلامت با به‌کارگیری سفیران سلامت یعنی یک نفر از هر خانواده آغاز شد، در حالی که مرحله آزمایشی این طرح از آذر ۹۸ از سوی استان‌های سمنان، قزوین، همدان و کاشان به اجرادرآمده بود.

او با اشاره به سراسری و ملی شدن طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» اضافه کرد: با توجه به جمعیت ۲۴۰ هزارنفری زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در شهرستان‌های سمنان، دامغان، مهدیشهر، گرمسار، سرخه و آرادان، تعداد سفیران این طرح حدود ۱۰۰ هزار نفر پیش‌بینی می‌شود.

دانایی بیان کرد: شرایط سفیر سلامت شدن در طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» داشتن حداقل ۱۸ سال سن و هشت کلاس تحصیلی سواد است و علاقه‌مندان برای سفیر سلامت شدن می‌توانند به مراکز جامع سلامت و خانه‌های بهداشت مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان افزود: در اجرای مرحله آزمایشی طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» در استان حدود ۹۲ درصد سفیران سلامت را بانوان تشکیل می‌دادند.

او اضافه کرد: در مرحله آزمایشی طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» هشت برنامه اصلی اجراشد که ۲۱۳ سفیر موفق به گذراندن تمام مراحل شدند.

دانایی هر خانه یک پایگاه سلامت را طرحی پیشرفته برای پیشبرد اهداف حوزه بهداشت و درمان در جامعه برشمرد و افزود: سفیران سلامت در قالب این طرح آموزش‌هایی دریافت می‌کنند و به درون خانواده می‌برند و به افراد خانواده انتقال می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان تاکید کرد: طرح هر خانه یک پایگاه سلامت شبکه‌ای از انتقال آموزش‌های بهداشتی است که از طریق سفیران سلامت در جامعه گسترش می‌یابد.

او با اشاره به اینکه هر خانه یک پایگاه سلامت از طرح‌های مهم وزارت بهداشت و درمان در سال ۹۹ است، گفت: این طرح که استان سمنان مجری مرحله آزمایشی آن بود، یکی از معیار‌های غربالگری در شیوع کرونا هم محسوب می‌شد.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار