مدیر کل محیط زیست خوزستان گفت: محیط زیست میراث ارزشمندی است که بشر آن را از نسل‌های قبل به امانت گرفته و باید به نسل‌های بعد بسپارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدجواد اشرفی مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: محیط زیست میراث ارزشمندی است که بشر آن را از نسل‌های قبل به امانت گرفته و باید به نسل‌های بعد بسپارد؛ توجه به مقوله‌ی محیط زیست و اهمیت آن در زندگی امروز نسل بشر امری است. که نمی‌توان از آن به ‏سادگی گذشت.

او بیان داشت: اهمیت فرهنگ سازی در این مقوله وظیفه‌ای جدی است که در اصل ۵۰ قانون اساسی ‏کشورمان نیز ذیل موضوع حفاظت و حراست از محیط زیست مورد تاکید قرار گرفت.

اشرفی افزود: در شرایطی که آلودگی‌های محیط زیستی از ابعاد ملی و منطقه‌ای گذر کرده و در ابعاد جهانی مطرح است، حفاظت از محیط زیست و دستیابی به توسعه پایدار جایگاه ویژه و مترقی یافته است. مسائلی از جمله آلودگی هوا، آب و خاک، بیابان زایی، تغییرات اقلیمی و گرم شدن کره زمین با کاهش تنوع زیستی و وقوع پدیده‌های مخربی از جمله بروز پدیده گرد و غبار گریبانگیر کشور‌ها شده و حساسیت افکار عمومی را نسبت به حفظ محیط زیست بیشتر کرد.

مدیر کل محیط زیست خوزستان تصریح کرد: همه ساله شعاری مرتبط با شرایط زیست محیطی از سوی برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد داده می شود. شعار امسال روز جهانی محیط زیست تنوع زیستی؛ فراخوان اقدام به مقابله با انقراض فزاینده گونه‌ها و تخریب طبیعت  است و هدف از نامگذاری این روز، افزایش آگاهی مردم و دولت‌ها برای حفظ محیط زیست و ترغیب مسئولان به اتخاذ تدابیری برای مقابله با تخریب محیط زیست و گونه‌های زیستی برای حفاظت از گونه‌های در معرض خطر برای نسل‌های آینده خواهد بود.

او گفت: برخود لازم می‌دانم تا روز جهانی محیط زیست و آغاز هفته محیط زیست (۱۷ الی ۲۳ خردادماه) با شعار جهش تولید، حفظ محیط زیست برای توسعه پایدار ایران، از تلاش تمامی فعالان، متخصصان، سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه محیط زیست و دست‌اندرکاران حوزه محیط زیست خوزستان، سپاس و قدردانی داشته و در سالی که رهبر معظم انقلاب جهش تولید نامگذاری کرده اند، در جهت حفظ محیط زیست و رعایت اصول توسعه پایدار خصوصاً در حوزه کاهش مصرف آب، مدیریت پسماند و حفظ طبیعت همه کوشا باشند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.