ازنا رتبه نخست تولید گندم لرستان

فرماندار شهرستان ازنا گفت: کشاورزان این شهرستان سالانه حدود ۶۵ هزارتن گندم تولید می‌کنند و رتبه نخست را در بین شهرستان‌های استان لرستان دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، محمدمحمدی نژادفرماندارشهرستان ازنا  اظهارداشت:شهرستان ازنا طی سه سال گذاشته توانسته است رتبه نخست تولید گندم در لرستان را کسب کند.

او گفت: کشاورزان این شهرستان در سال ۹۸ حدود ۶۵هزار تن گندم تحویل مراکز خرید دادند که پیش بینی میشود امسال این میزان بیش از ده درصد افزایش یابد.

محمدی نژاد با بیان اینکه همه تمهیدات لازم برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این شهرستان در نظر گرفته شده است افزود: هیچ مشکلی در خرید و انبار گندم در شهرستان نداریم.

امسال ۵۰ مرکز خرید برای تحویل گندم کشاورزان در لرستان ایجاد شده و نرخ خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی ۲ هزار و ۵۰۰، دوروم ۲ هزار و ۶۰۰ و کلزا چهار هزار و ۶۶۰ تومان تعیین شده است.

خرید تضمینی گندم در سال ۹۹ از طریق سامانه الکترونیکی سیفا انجام می‌شود و همچنین کشاورزانی که مشخصات آن‌ها در سامانه پهنه بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی ثبت شده می‌توانند محصول خود را تضمینی به فروش برسانند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار