استاندار کرمان با بیان اینکه تمام تاکید باید بر روی کنترل ضوابط بهداشتی در استان متمر کز شود، گفت: ورودی‌های کرمان از سمت استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان به مدت دو هفته بسته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدجواد فدایی استاندار کرمان، در جلسه مدیریت مقابله با کرونا در استان کرمان که با حضور جمعی از مسئولان استان در سالن شهید مرتضوی استانداری برگزار شد، از طریق ویدئو کنفرانس با فرمانداران سراسر استان کرمان ارتباط و تبادل نظر کرد.

فدایی در این جلسه گفت: تمام تاکید و فشار باید بروی کنترل ضوابط بهداشتی در استان باشد تا تعطیلی کامل و دوباره استان، چرا که این امر یک طرح دائمی و اصولی‌تر خواهد بود.

او گفت: به نظر می رسد برگشت به حالت قبل و محدودیت‌ها از جمله:  تعطیل شدن برخی از مراکز و صنوف در استان منطقی نیست.

فدایی افزود: باید راهکار‌هایی ارائه شود که موثر، عملی و هماهنگ با ستاد ملی کرونا باشد.

او بیان داشت: درست است که محدودیت‌ها به نفع ماست و زودتر می‌شود این بیماری را کنترل کرد؛ اما نمی توان به طور کامل محدودیت ها را اجرا کرد.

استاندار کرمان  بیان کرد: با توجه به مصوبات ستاد ملی کرونا، نمی توانیم مجددا به شرایط گذشته برگردیم  و محدودیت‌های کامل را  اعمال  کنیم. 

او با بیان اینکه  از امروز به بعد شرایط کنترل‌ها در همه اماکن، ادارات، اصناف و مکان هایی که مردم با آن روبرو هستند، به صورت جدی‌تر دنبال خواهد شد، افزود: کنترل ورودی‌های شهر‌ها و مناطق خوش آب و هوا در ایام‌ تعطیل را در دستور کار قرار خواهیم داد و به صورت ویژه آن را دنبال می‌کنیم.

 فدایی با بیان اینکه هر اقدامی که در ستاد استان تصمیم گیری می شود، بر اساس مصوبات و دستور ستاد ملی کرونا خواهد بود، اظهار کرد: با تعطیلی کامل ادارات در جنوب کرمان مخالفیم؛ چرا که کار‌های مردم و فعالیت‌ها مختل خواهد شد.

او با بیان اینکه ورودی‌های کرمان از سمت استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان به مدت دو هفته بسته خواهد شد، گفت: تا پایان خردادماه، ورودی‌های استان کرمان از سمت استان‌های جنوبی و همجوار به مناطق سردسیر و خوش آب و هوا ممنوع است.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه برای پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری در استان باید کار عملی انجام داد، تصریح کرد: مقرر شده است کارگروهی در استان تشکیل  و مکان‌های مختلف تخلف تعریف و نحوه برخورد‌ها در کنترل مکان‌های مختلف به ویژه تجمعات مشخص شود.

او بیان داشت: برای کاهش ازدحام در ادارات جنوب استان کرمان، مدیران مجاز شدند از طریق کاهش خدمات غیر ضرور، کاهش کارمندان، استفاده از فضای مجازی و دورکاری ارائه خدمات داشته باشند.

تعیین تخلفات در رعایت پروتکل های بهداشتی، برخورد شدید با متخلفان، ارائه محدودیت ها برای ارودگاه رفسنجان، بررسی شرایط ویژه جنوب کرمان، دلایل برگزار نشدن آزمون های غیرحضوری در دانشگاه آزاد اسلامی کرمان، کنترل ورودی های استان کرمان از سمت جنوب به مناطق خوش آب و هوا به مدت دو هفته، واگذاری کاهش ازدحام جمعیت در ادارات جنوب به خود ادارات از مهم ترین مصوبات امروز جلسه ستاد مدیریت کرونا استان بود .

 انتهای پیام/ م 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.