پژوهشگر ایرانی دانشگاه ایالتی میشیگان، پلتفورمی ارائه داده که با استفاده از آن می‌توان افراد آسیب‌پذیرتر در برابر ویروس کرونا را شناسایی کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، کرونا ویروس می‌تواند هر گروه سنی از کودکان تا بزرگسالان را درگیر کند. هنوز اطلاعات و دانش ما در رابطه با نحوه درمان و کنترل این بیماری محدود است و نیاز به انجام مطالعات بیشتر در این زمینه وجود دارد، ولی افراد با سنین بالا و افراد با بیماری زمینه‌ای در معرض ابتلا به فرم‌های شدید تری از بیماری هستند و احتمال بروز عوارض شدید در آن‌ها بیشتر است.

همچنین بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری‌های تنفسی زمینه‌ای، دیابت، فشار خون، چاقی (BMI بالاتر از ۴۰)، بیماران با نقص ایمنی شامل: بیماری ایدز، شیمی درمانی، پیوند اعضا از سایر گروه های در معرض ابتلا به کرونا هستند. علاوه بر این افراد گروه هایی که دچار ضعف بنیه بدنی نیز هستند ممکن است در معرض ابتلا باشند ولی امکان اینکه خودشان هم از این رویه اطلاع نداشته باشند، وجود دارد.

اگر بتوان علاوه بر مبتلایان به ویروس کرونا، افرادی که در برابر ویروس کرونا آسیب پذیر هم هستند شناسایی کرد اقدام بسیار بزرگی انجام خواهد شد و تعداد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.


بیشتر بخوانید


به تازگی یکی از محققان دانشگاه میشیگان به نام  مرتضی محمودی موفق به ارائه پلتفرمی شده است که می توان در آن از نانوذرات برای تشخیص عفونت یا ارزیابی خطر در آینده استفاده کرد. محمودی معتقد است  با ارائه این پلتفرم می توان افراد آسیب پذیر در مقابل ویروس کرونا را شناسایی کرد. 

این فناوری می تواند میزان مرگ و میر را به حداقل برساند 

محمودی درباره سایر ویژگی‌های این پلتفرم گفته است: این فناوری می تواند ویروس کرونا را مدیرت کند. با شناسایی افراد آسیب پذیر می تواند از کمبود شدید تجهیزات بهداشتی جلوگیری کند و  مرگ و میر ناشی از کرونا را کاهش دهد.

فناوری نانو میزان مرگ و میر کرونا را به حداقل می رساند

این محقق دانشگاه میشیگان درباره روند شناسایی افراد آسیب پذیر در برابر کرونا را توضیح می‌دهد: این پلتفرم برای شروع به سیالات زیستی بیمار مقداری نانوذرات اضافه می‌شود. سطح منحصر به فرد این نانوذرات موجب جمع‌آوری پروتئین‌ها، لیپید‌ها و دیگر مولکول‌ها از سیالات بدن می‌شود. با تجزیه و تحلیل ترکیب تاج‌ها و استفاده از رویکرد آماری، این بستر الگوی اثرانگشت برای هر بیمار فراهم می شود و با بررسی این الگو‌ها می‌توان کسانی که درصورت ابتلا به کرونا در معرض خطر مرگ هستند، شناسایی شوند.

از سایر ویژگی های مهم این پلتفرم تشخیص افراد آسیب پذیر در برابر کرونا سادگی فرآیند تشخیص است که امکان استقرار تجهیزات را در محل مراقبت بیماران فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.