معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با توجه به برگزاری امتحانات حضوری دانش آموزان، تمهیدات بهداشتی لازم مطابق دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت اندیشیده شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   افشین دلشاد افزود : با توجه به برگزاری امتحانات حضوری دانش آموزان در پایه‌های نهم و دوازدهم، تمهیدات بهداشتی لازم مطابق دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت اندیشیده شده است.

 افشین دلشاد بیان کرد: این تمهیدات شامل تهویه مناسب فضا‌ها (باز بودن در و پنجره ها)، نظافت و ضدعفونی مسیرها، آبخوری ها، سرویس‌های بهداشتی، دیوارها، کف و سطوح مانند نرده‌ها، دستگیره‌های در و پنجره ها، میز و صندلی و ... است که باید قبل و بعد از برگزاری آزمون صورت بگیرد.

او  اظهار کرد: ضدعفونی محل برگزاری آزمون قبل و بعد از آزمون و قرار دادن مواد ضدعفونی کننده در ورودی‌ها و خروجی‌ها الزامی است و تمامی دانش آموزان باید قبل از ورود دست‌های خود را ضدعفونی کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکید کرد: در هر مکان یکبار آزمون بعمل آید و در صورت نیاز به تکرار آزمون برای گروه بعدی، پس از ضدعفونی محل برگزاری، رعایت حداقل فاصله زمانی دو ساعت لازم است.

 دلشاد خاطرنشان کرد: از بزرگترین فضا‌های موجود برای انتخاب مرکز آزمون و حضور دانش آموزان استفاده شود و فاصله صندلی‌های آزمون دهندگان از یکدیگر ۱.۸ تا ۲ متر باشد، همچنین برای دانش آموزان بیمار و یا مبتلا به بیماری زمینه ای، آزمون به صورت انفرادی انجام شود.

او  با بیان اینکه قبل از ورود به محل برگزاری آزمون، دانش آموزان کارت ورود به جلسه را بر روی لباس خود نصب کنند، گفت: به منظور جلوگیری از ازدحام، درب محل آزمون یک ساعت قبل از برگزاری باید باز باشد و مسئولین حوزه به محض حضور دانش آموز، او را به محل نشستن هدایت کنند همچنین در محل‌های آزمون از تحویل گرفتن هر گونه لوازم اضافی مانند تلفن همراه، کیف و ... خودداری شود که در این خصوص لازم است به والدین و دانش آموزان اطلاع رسانی شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی عنوان کرد: استفاده از تجهیزات حفاظت فردی مانند ماسک و دستکش برای کارکنان و مراقبان و استفاده از ماسک برای دانش آموزان الزامی است و دانش آموزان باید از لوازم‌التحریر شخصی استفاده کنند و جابجایی لوازم التحریر نیز ممنوع است.

 دلشاد توضیح داد : در تکثیر و انتقال برگه‌های امتحانی و پاسخ نامه ها، ملاحظات بهداشتی مانند استفاده از ماسک و دستکش رعایت شود و شستن دست توسط مراقبین و استفاده از دستکش، قبل و بعد از توزیع برگه‌های امتحانی لازم است همچنین توزیع مواد خوراکی در محل آزمون ممنوع است و برای آزمون‌های کمتر از ۲ ساعت، خوردن هر گونه مواد خوراکی به جز آب آشامیدنی شخصی در زمان امتحان مجاز نیست.

او  با اعلام سامانه خود اظهاری وزارت بهداشت، گفت: دانش آموزان، معلمان و کارکنان جهت ثبت وضعیت سلامت خود به سامانه خود اظهاری وزارت salamat.gov.ir مراجعه کنند. 

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.