مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۱۳۱ نفر از اعضای این جمعیت برای پنجمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر استان نام‌نویسی کردند.

رسول راشکی مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  با بیان اینکه انتخابات مجامع تثبیت شناسنامه هلال احمر است، اظهارداشت: فرایند برگزاری پنجمین دوره انتخابات مجامع عمومی شهرستان‌ها، استان و کشور با هدف نهادینه سازی مشارکت اعضا و داوطلبان فعال، افراد نیکوکار و خیران در این موسسه خیریه، مردمی و غیردولتی و فراهم کردن زمینه حضور حداکثری و موثر در ارکان تصمیم گیری جمعیت هلال احمر همزمان با سراسر کشور ۲۳ خرداد در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

او  افزود: انتخابات مجامع عمومی شورا‌های اجرایی نماد بارز حضور و نقش موثر مردم در جمعیت هلال احمر است و هر چهار سال یک‌بار در همه مراکز جمعیت هلال احمر کشور برگزار می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این دوره از انتخابات مجامع، ۲۰ هزار و ۸۵۷ نفر از اعضای واجد شرایط رای دادن هستند.

او بیان کرد: جمعیت هلال احمر یک نهاد داوطلب محور بوده که داوطلبان در تصمیم گیری‌ها و عملکرد آن نقش اساسی دارند و مجامع هلال احمر بستری مهم و فرصتی برای ایفای نقش تصمیم ساز اعضا و داوطلبان در جمعیت هلال احمر است.

راشکی افزود: نام‌نویسی از نامزد‌های شورا‌های اجرایی و بازرسان از ۱۱ تا ۱۷ اردیبهشت انجام شد که ۱۳۱ نفر در ۱۸ شهرستان این استان جهت عضویت در شورای اجرایی شهرستان‌ها اعلام آمادگی کردند.

او  گفت: در مرحله نخست این انتخابات در تمامی شهرستان‌های سیستان و بلوچستان که دارای شعبه جمعیت است انتخابات برگزار و از بین داوطلبان نام‌نویسی شده چهار نفر عضو اصلی و دو نفر عضو علی البدل و یک نفر بازرس اصلی و یک نفربازرس علی البدل انتخاب می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان ادامه داد: در مرحله بعد با دعوت از اعضای منتخب شورا‌های اجرایی شهرستان‌ها انتخابات اعضای هیات مدیره استان انجام و سپس از میان اعضای هیات مدیره استان‌های کشور اعضای شورای عالی جمعیت منتخب می‌شوند.

او  تاکید کرد: شورای عالی جمعیت در تدوین سیاست‌های کلان، تنظیم برنامه و بودجه و همچنین در اجرای برنامه‌های راهبردی جمعیت نقش تعیین کننده‌ای دارند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار