رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب قزوین گفت: پارسال در محاکم استان، هشت هزار رای جایگزین حبس صادر شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علی شعبانی رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب قزوین گفت: پارسال در سامانه دستگاه قضا قریب به هشت هزار رای جایگزین حبس صادر شد که این مجازات‌ها شامل الزام به خدمات عمومی رایگان در دستگاه‌های عمومی مانند شهرداری یا محیط زیست، اجرای دوره مراقبت، پرداخت جزای نقدی و محرومیت از حقوق اجتماعی است.

شعبانی افزود: با اجرای این طرح جمعیت کیفری استان حدود هزار نفر کاهش یافت.

او گفت: یکی از عوامل مهمی که به دستگاه قضایی استان و کشور در کاهش جمعیت کیفری کمک کرد شایانی نمود، عفو قابل توجه مقام معظم رهبری بود که با اعمال این عفو، بخش قابل توجهی از جمعیت کیفری استان کاسته شد.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب قزوین درباره لزوم اجرای مجازات‌های جایگزین حبس گفت: با توجه به اینکه مجازات حبس، آثار و آسیب‌هایی در جامعه دارد که یکی از مهمترین آن‌ها آسیب به اعضای خانواده و بعد خود شخص زندانی است از این رو قانونگذار بر آن شد که از مجازات حبس کمتر و به جای آن‌ها از مجازات جایگزین حبس استفاده کند.

به گفته شعبانی، مجازات‌های جایگزین حبس طبق ماده ۶۴ قانون مجازات اسلامی شامل دوره مراقبت خدمات عمومی رایگان، جزای نقدی روزانه، محرومیت از حقوق اجتماعی است و به منظور جلوگیری از ارتکاب جرم اجرایی می‌شوند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.