نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: بستر‌های لازم برای تحقق جهش تولید در کشور و به تبع آن در این استان فراهم است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی گفت: انتخاب سال جهش تولید، نشانه‌ای از تحلیل واقع بینانه رهبر معظم انقلاب اسلامی از وضع اقتصادی و شناخت از ظرفیت‌های موجود کشور است.

او گفت: با توجه به شدت گرفتن تحریم‌های ظالمانه دشمنان علیه ملت ایران و گسترش بحران جهانی شیوع کرونا، باید بیش از گذشته به تقویت بنیه تولید ملی توجه کرد و رهبر معظم انقلاب با انتخاب عناوین اقتصادی از دهه ۹۰ تاکنون بر این موارد تاکید داشتند.

امام جمعه تبریز کاهش شدید درآمد نفتی و محدودیت شدن منابع ارزی دولت، کاهش ارزش پول ملی و خروج بسیاری از برند‌های خارجی به علت تنگ‌تر شدن حلقه تحریم‌ها را از جمله بستر‌های لازم برای جهش تولید، شکوفایی استعداد‌ها و آزاد شدن ظرفیت‌های تولیدی دانست.

حجت الاسلام و المسلمین آل‌هاشم گفت: در زمان کنونی به برکت کاهش شدید درآمد نفتی، دولت ناگزیر به محدودیت واردات کالا‌های غیرضروری و مشابه داخلی کرده و این موضوع باید در سال جاری سختگیرانه‌تر دنبال شود.

او با اشاره به کاهش ارزش پول ملی گفت: اگرچه این پدیده در کوتاه مدت آثار مخربی در کاهش قدرت خرید مردم دارد، اما پیامد‌های مثبتی برای اقتصاد ایران خواهد داشت و در بلند مدت می‌تواند به نتایج مطلوبی در افزایش تولید ناخالص ملی و صادرات کالا‌های غیرنفتی منجر شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: خروج بسیاری از برند‌های خارجی که سهم قابل توجهی از بازار داخلی را به خود اختصاص داده بودند به حدی فضا را برای تولیدکننده داخلی مساعد کرده که در برخی از موارد افزایش چشمگیر تولید داخلی به وجود آمده است.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه مسئولان و اعضای اتاق بازرگانی تبریز نمایندگان کل جامعه تولید و صنعت استان هستند گفت: آن‌ها باید طوری عمل کنند تا رای دهندگان به آن‌ها روز به روز خوشحال‌تر و به آینده امیدوارتر شوند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، همچنین با اشاره به شروع به کار مجلس جدید شورای اسلامی از نمایندگان استان خواست به شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی توجه بیشتری داشته باشند و از بین خود نمایندگانی برای حضور در جلسات این شورا انتخاب کنند که با موضوع جلسات آشنایی داشته باشند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.