فرماندار نهاوند گفت: در کوتاه‌ترین مدت باید نهاوند را از وضعیت هشدار کرونا به وضعیت سفید برسانیم.

در کوتاه‌ترین مدت باید نهاوند را از وضعیت هشدار کرونا به وضعیت سفید برسانیمبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مراد ناصری، فرماندار شهرستان نهاوند گفت: پیشگیری، کنترل و هماهنگی مقابله با کرونا بر آموزش روش‌های پیشگیری از شیوع و انتقال ویروس کرونا باید مورد تاکید قرار گیرد.

او افزود: با توجه به شرایط موجود از امروز تقسیم کار شود باید بتوانیم در کوتاه ترین زمان شهرستان را از مرحله هشدار خارج و به وضعیت سفید برسانیم.

ناصری بیان کرد: اگر گِله‌ای عنوان می‌شود به‌ معنای زیر سوال بردن کار‌های انجام شده نیست بلکه منظور این است شرایط بحرانی است باید بیشتر رعایت شود.

فرماندار نهاوند گفت: نهاوند به دلیل همجواری با استان‌های با شرایط خاص از روز اول شرایط سختی را تجربه کرد شرایط هم اکنون  تحت کنترل است، ولی نظارت‌ها باید بیشتر شود.

او با تاکید بر فرهنگ سازی و تغییر نگاه به مسائل دارای اهمیت اظهار کرد: هر تجمع ۲۰ نفره در باغ بهشت بعد از چهار روز حداقل ۵نفر از همان جمع را روانه بیمارستان علیمرادیان و بخش کرونا خواهد نمود برگزاری هر مراسم عزا باعث عزادار شدن چند خانواده دیگر می‌شود.

فرماندار افزود: بیشترین آسیب کرونا هم اکنون کودکان و نوجوانان را تهدید می‌کند از ابتدای موج اول ویروس تا ابتدای خرداد ۲۷ مورد کودک مشکوک که ۳ مورد مثبت اعلام شد، ولی از ابتدای خرداد تا به حال ۴۲ مورد کودک مشکوک داشته ایم که ۱۰ مورد مثبت اعلام شده است.

ناصری تاکید کرد: باید استفاده از ظرفیت دهیاری‌ها و شورا‌های اسلامی در مناطق روستایی برای اطلاع رسانی، آموزش و کنترل بیشتر استفاده کرد کرونا هر روز چموش‌تر می‌شود باید با برنامه جلو بریم.

او خاطر نشان کرد: ۵۰ درصد جمعیت شهرستان را روستا‌ها تشکیل می‌دهد، در روستا‌ها باید اطلاع رسانی و از تجمع مردم پیشگیری شود.

ناصری گفت: نباید از ظرفیت کمک اصحاب رسانه در خصوص اطلاع‌رسانی‌ها غافل ماند به پیشنهاد هیئت اندیشه‌ورزان جوان فرمانداری شهرستان، توسط ارشاد، بهداشت و درمان وکلیپ‌های آموزشی جهت اطلاع رسانی مردم در خصوص پیشگیری تهیه و در فضای مجازی منتشر شود.

او بیان کرد: بام نهاوند هنوز آماده نشده و به دلیل حفظ سلامت مردم، فعلا باید مسدود شود تا بعداز آماده‌سازی در موقعیت مناسبی به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار