مدیر نظارت بر دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت:استان همدان باشیوع بیماری کرونا مشکل دارو ندارد.

استان همدان با کمبود دارو مواجه نخواهد شدمرضیه مساعد, مدیر نظارت بر دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان در گفت وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان افزود: تامی فلو و آنتی بیوتیک از داروهای اولویت دار برای بیماران مبتلا به کرونا است که در همه داروخانه ها توزیع می شود.

او با بیان اینکه تامی فلو از داروهای ضد ویروس است گفت: البته این دارو برای هرکسی تجویز نمی شود و برای درمان بیماری کرونا  متاسفانه داروی قطعی وجود ندارد.

مدیر نظارت بر دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد : همه داروها زیر پوشش بیمه های درمانی قرار دارند و بیماران مشکلی در این زمینه ندارند.

مساعد با اشاره به اینکه احتکار ماسک ، الکل و اقلام بهداشتی از سوی  افراد سودجو در ابتدای شیوع ویروس کرونا موجب ایجاد اضطراب در مردم شد اظهارداشت:بیش از ۳۰ هزار لیتر مایع ضد عفونی برای گند زدایی بیمارستان ها و مراکز درمانی و دولتی توزیع شده است.

مدیر نظارت بر دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان تاکید کرد: شهروندان با رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در مکان های شلوغ و پرجمعیت و استفاده از ماسک هنگام خروج از منزل   از ابتلا به بیماری کرونا  پیشگیری کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.