مدیر کل استاندارد استان فارس گفت: روغن زیتون و فرآورده همبرگر مشمول استاندارد اجباری بوده و لذا تولید و عرضه آن بدون نشان استاندارد تخلف محسوب می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مرتضی رهنما مدیر کل استاندارد استان فارس گفت: بازدید و بازرسی از مراکز عرضه جزء وظایف اصلی کارشناسان استاندارد است و نظارت بر فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای به‌دلیل اعتماد مصرف کنندگان به این فروشگاه‌ها با حساسیت بیشتری در دستور کار کارشناسان استاندارد قرار دارد.

او افزود: یکی از فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای شهر شیراز علیرغم تذکرات مکرر کارشناسان استاندارد اقدام به عرضه روغن زیتون غیر خوراکی و فرآورده همبرگر خام منحمد بدون علامت استاندارد کرده که در این راستا کارشناسان اداره کل استاندارد فارس ضمن توقیف کالای غیر استاندارد پرونده فروشگاه مذکور را به دستگاه قضایی جهت برخورد قانونی ارسال وتا حصول نتیجه موضوع پیگیری خواهد شد.

رهنما گفت: متاسفانه این فروشگاه «پومیس» یا روغن حاصل از تفاله زیتون را بجای روغن زیتون تصفیه شده و همچنین فرآورده همبرگر را بدون علامت استاندارد به مشتریان ارائه می‌دهد.

مدیر کل استاندارد فارس افزود: با توجه به اینکه پومیس زیتون غیر خوراکی می‌باشد و استفاده آن صنعتی میباشد لذا کالای مذکور توقیف و برخورد قانونی با مرتکبین تخلف صورت گرفته است.

رهنما از مصرف کنندگان خواست در زمان خرید کالا به علامت استاندارد و کد ده رقمی توجه نموده وبرای اطمینان از اصالت علامت استاندارد کد ده رقمی را به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار