استان اصفهان به سبب اینکه ۳۰ درصد از تولیدات صنعت سنگ تزئینی را برعهده دارد، به عنوان پایگاه آزمایشی توسعه و رونق تولید و صادرات این صنعت می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مجتبی کاروان رئیس کمیته فرآوری سنگ و مشاور کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان گفت: استان اصفهان به سبب اینکه ۳۰ درصد از تولیدات صنعت سنگ تزئینی را برعهده دارد، به عنوان پایگاه آزمایشی توسعه و رونق تولید و صادرات این صنعت می‌شود.

مجتبی کاروان تصریح کرد: قرار است برخی از غرفه‌های میدان تاریخی امام اصفهان هم برای ارائه تولیدات کیفی صنعت سنگ در نظر گرفته شود.

او گفت: به زودی اساسنامه شرکتی برای بازرسی و کنترل کیفیت تولیدات سنگ تزئینی نهایی می‌شود که بر استاندارد‌های جهانی و نیاز‌های مشتری خارج کشور و ارائه تضمین کیفی تولیدات، نظارت داشته باشد.

کاوران اضافه کرد: همچنین شرکتی بزرگ انحصاری از بخش خصوصی برای توسعه صادرات سنگ‌های تزئینی کشور ایجاد می‌شود تا از عملکرد جزیره‌ای در این حوزه فاصله گرفته شود.

اصفهان یکی از استان‌های با ظرفیت بالای معدنی کشور، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال دارد که حدود ۴۰۰ واحد آن سنگ‌های تزئینی است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.